اخبار داغ

تقابل پرسپولیس و فولاد خوزستان یکی برای رهایی از پایین جدول و دیگری صعود به جمع مدعیان

ابراهیم متین‌سیرت هفته یازدهم لیگ برتر فردا (دوشنبه) با دیدار حساس دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان دنبال می‌شود. نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا، در چهار دیدار گذشته‌ی خود، طعم پیروزی را نچشیده است. پرسپولیس اگر بخواهد با همین شرایط ادامه دهد، امکان حضور در میان تیم‌های بالای جدول را از دست می‌دهد، و […]

اشتراک گذاری
28 دی 1399
50 بازدید
کد مطلب : 20420

ابراهیم متین‌سیرت

هفته یازدهم لیگ برتر فردا (دوشنبه) با دیدار حساس دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان دنبال می‌شود. نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا، در چهار دیدار گذشته‌ی خود، طعم پیروزی را نچشیده است. پرسپولیس اگر بخواهد با همین شرایط ادامه دهد، امکان حضور در میان تیم‌های بالای جدول را از دست می‌دهد، و تکرار قهرمانی سخت‌تر شود. کسب ۸ امتیاز از دوازده دیدار گذشته، آمار قابل قبولی برای پرسپولیس نیست.

از طرفی دیگر، تیم فولاد. خوزستان، هرچند از ۱۰ دیدار گذشته خود صاحب ۱۵ امتیاز شده و با قرار گرفتن در رده‌ی هفتم، جایگاه مناسبی را کسب کرده است،‌ اما در چند دیدار گذشته‌، نتوانسته برتری خود را در میدان حفظ کند. برای مثال در دیدار مقابل مس رفسنجان، پیروزی یک بر صفر را در دقایق پایانی با تساوی یک بر یک عوض کرد. فولاد یکی از سهمیه‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا است. بدون شک، نتایج این تیم از سوی حریف اماراتی دنبال می‌شود. حضور در میان تیم‌های بالای جدول، به ایجاد ترس در دل حریف آسیایی کمک‌ شایانی می‌کند.

پرسپولیس تهران، از زمانی که نتوانست در دیدار نهایی جام باشگاه‌های آسیا به پیروزی برسد، روی خوش به خود ندید. درگیری‌های کادر فنی با رئیس هئیت مدیره، مطالبات بازیکنان و جدا شدن بازیکنان کلیدی این تیم، همه و همه باعث به خوردن تمرکز کادر فنی و بازیکنان شده است. نتیجه آشفته‌بازار، به دست آمدن تنها ۴ امتیاز از ۴ بازی است. شاید برتری احتمالی پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد خوزستان مدعی، تا حدودی به بهتر شدن اوضاع کمک کند.

البته که فولاد خوزستان در دیدارهای گذشته‌، ثابت کرده تیم دست وپا بسته‌ای برای حریفانش نیست، کما اینکه توانست، تیم‌های ذوب‌ آهن اصفهان، گل‌گهر سیرجان، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان را بیرون از خانه متوقف کند. ماشین گلزنی فولاد خوزستان دچار مشکل است. فولاد برای گلزنی همه کار می‌‌کند‌، مگر عبور توپ از خط دروازه‌ی حریف. امتیاز کامل به بازی خوب تعلق نمی‌گیرد. در کنار برتری، گلزنی می تواند، امتیاز کامل را برای یک تیم به ارمغان بیاورد.

دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان،‌ تا به امروز، ۳۵ مرتبه، به دیدار یکدیگر رفته‌اند. سهم تیم پایتخت نیشن، ۱۵ برد و تیم فولاد خوزستان ده پیروزی بوده است.

دیدار دو تیم پرسپولیس و‌ فولاد خوزستان دوشنبه ۲۹ دی ساعت: ۱۶:۴۰ در ورزشگاه آزادی با قضاوت محمد‌مهدی زاهدی‌فر به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *