اخبار داغ

کنگره «دانشگاه و کووید۱۹» اول و دوم بهمن برگزارمی‌شود

رئیس اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ گفت: اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ اول و دوم بهمن برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، منصوره سادات صادقی، صبح امروز شنبه در نشست خبری اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، […]

اشتراک گذاری
27 دی 1399
62 بازدید
کد مطلب : 20173

رئیس اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ گفت: اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ اول و دوم بهمن برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، منصوره سادات صادقی، صبح امروز شنبه در نشست خبری اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: اواخر سال ۲۰۱۹، بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، کرونا باعث شد سبک زندگی افراد تحت تاثیر قرار بگیرد، مسائلی مانند فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه، مسائل بهداشتی و این دیگر مسائل مطرح شد و تمام روابط اجتماعی و آداب و سنن خانوادگی را تحت تاثیر قرار داد و در واقع یک نقطه عطف بود که علاوه بر پیامدهای منفی، دارای پیامدهای مثبت نیز بود که ما سعی کردیم آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: شیوع کرونا تاثیر زیادی بر زندگی دانشجویان داشت اوایل اسفند ۹۸ که کرونا شیوع پیدا کرد، دانشگاهیان را به عنوان یکی از ارکان مهم تحت تاثیر قرار داد، سبک زندگی دانشجویان تغییر کرد، آموزش حضوری به آموزش مجازی تبدیل شد، و روابط دانشجویی تغییر کرد و دانشجویان مجبور شدند سبک زندگی خود را تغییر دهند.

رئیس اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید -۱۹ افزود: پژوهش های صورت گرفته در رابطه با کرونا نشان دهنده این بود که دانشجویان در بحث کرونا، درگیر اضطراب بوده و اضطراب این موضوع را دارند که خانواده و یا عزیزان شان درگیر این ویروس شوند.

صادقی ادامه داد: بر همین اساس دفاتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان شروع کرد به افزایش سیستم ایمنی جامعه دانشگاهی، برنامه هایی در این رابطه برگزار کرد که می توان به راه اندازی مسابقه ترم کرونایی اشاره کرد که هزار و ۱۴ اثر به این مسابقه ارسال شد.

رئیس سابق مرکز مشاوره و سلامت امور دانشجویان افزود: کمپین دانشجویی در خانه بمانیم راه اندازی شد که سه هزار اثر به این کمپین ارسال شد و ۲۰ هزار نفر در آن شرکت کردند و مسابقات دیگری مانند من ماسک می زنم، طرح خدا قوت و طرح های مختلف اجرا شد تا همه به نوعی به مدیریت این پاندمی کمک کنند.

وی افزود: در کنار این فعالیت ها جای بررسی علمی مساله خالی بود که برای همین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ راه اندازی شد. این کنگره به ابعاد روانی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، می پردازد و این کنگره قرار است اول و دوم بهمن ماه سال جاری برگزار شود و از دستاوردهای این نشست برای مدیریت بهتر کووید ۱۹ در تداوم کرونا و یا پسا کرونا استفاده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *