اخبار داغ

ارائه طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی به مجلس

سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه، ۲۵ آبان ماه)، طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی را اعلام وصول کرد.  براساس این طرح که با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه‌ ارائه شده است، در چارچوب نظام جامع حسابداری و حسابرسی، سازمان راهبری حرفه حسابداری […]

اشتراک گذاری
27 دی 1399
115 بازدید
کد مطلب : 20034

سیدمحسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته (یکشنبه، ۲۵ آبان ماه)، طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی را اعلام وصول کرد.

 براساس این طرح که با امضای ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه‌ ارائه شده است، در چارچوب نظام جامع حسابداری و حسابرسی، سازمان راهبری حرفه حسابداری و حسابرسی تشکیل می‌شود. تشکیل این سازمان به منظور افزایش کیفیت خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداری و حسابرسی، شفافیت اطلاعات مالی و اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل مقررات اداری برای کارآفرینان، حفظ و افزایش اعتماد و منافع عمومی تشکیل می‌شود.

گفتنی است هیئت رئیسه بعد از بررسی ‌های اولیه کمیسیون تخصصی طرح را مشخص می‌کند و پس از آن، با تائید هیئت رئیسه، طرح مذکور در صحن اعلام وصول می‌شود.این طرح‌ پس از ارجاع به کمیسیون‌ ذی‌ربط، چاپ و نسخه‌اى از آن توسط رئیس براى وزیر یا وزیران مربوطه ارسال مى‏‌شود. امضاءکنندگان طرح‌هاى قانونى حق دارند در کمیسیونی که طرح در آن مطرح است، براى اداى توضیح حاضر شوند.

پس از اعلام وصول و ارجاع به کمیسیون تخصصی، این کمیسیون با دعوت از کارشناسان و طراحان به بررسی طرح می‌پردازد و پس از بحث و بررسی‌های لازم، کلیات و سپس جزئیات طرح ارائه شده، به رای اعضای کمیسیون گذاشته می‌شود.

در نهایت، پس از تصویب در کمیسیون تخصصی طرح مذکور در نوبت صحن علنی پارلمان قرار می‌گیرد تا در زمان تعیین شده مطرح شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *