اخبار داغ

کشف نحوه شکل‌گیری آب در زمین با بررسی شهاب سنگ‌ها

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از انگجت، پژوهشگران به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد در گروهی از شهاب سنگ‌ها موسوم به کندریت های کربنی که حدود ۴.۵ میلیارد سال قبل و همزمان با شکل‌گیری منظومه شمسی وجود داشته‌اند، آب مایع وجود داشته است. بر اساس بررسی‌ها آب مایع تا چندصد هزار سال […]

اشتراک گذاری
26 دی 1399
39 بازدید
کد مطلب : 19738

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از انگجت، پژوهشگران به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد در گروهی از شهاب سنگ‌ها موسوم به کندریت های کربنی که حدود ۴.۵ میلیارد سال قبل و همزمان با شکل‌گیری منظومه شمسی وجود داشته‌اند، آب مایع وجود داشته است.

بر اساس بررسی‌ها آب مایع تا چندصد هزار سال قبل هم در این شهاب سنگ‌ها وجود داشته و احتمالاً این آب در زمانی که زمین تازه شکل گرفته بود به کره خاکی نیز منتقل شده است.

وجود آب در سیارک‌ها، شهاب سنگ‌ها و سیارات مختلف منظومه شمسی پدیده نادری نیست و بررسی‌هایی که بر روی سیارک بنو انجام شده، نشان می‌دهد بر روی آن نیز یخ وجود داشته است. برخورد این سیارک‌ها، شهاب سنگ‌ها و سیارات در مقاطع مختلف زمانی در انتقال آب به زمین نقش داشته، هر چند شناسایی تاریخ دقیق وقوع این برخوردها هنوز ممکن نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *