اخبار داغ

چشم انداز دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱ با وجود بحران کرونا

با ورود به سال ۲۰۲۱ دانشگاه ها در حال شناسایی فرصت های نوظهور و تغییرات مثبت در بخش آموزش عالی برای مبارزه بهتر با بحران کروناویروس و پیامدهای آن هستند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،با ادامه بحرانی که از سال ۲۰۲۰ بر آموزش عالی دنیا حاکم شده است دانشگاه‌ها برای سال […]

اشتراک گذاری
26 دی 1399
103 بازدید
کد مطلب : 19761

با ورود به سال ۲۰۲۱ دانشگاه ها در حال شناسایی فرصت های نوظهور و تغییرات مثبت در بخش آموزش عالی برای مبارزه بهتر با بحران کروناویروس و پیامدهای آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،با ادامه بحرانی که از سال ۲۰۲۰ بر آموزش عالی دنیا حاکم شده است دانشگاه‌ها برای سال ۲۰۲۱ تغییرات مثبت را در فضای آموزش عالی جهانی پیش بینی می‌کنند.

ارائه چندین واکسن کرونا در سال ۲۰۲۱ می‌تواند مهم باشد و متخصصان آموزش عالی معتقدند این امر باعث سهولت در جذب دانشجویان بین المللی می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد که متخصصان آموزش عالی در مورد تأثیر واکسن‌های کرونا در جذب دانشجویان بین المللی و اثرات آن بر بخش آموزش عالی احساس مثبتی دارند و باز هم چشم انداز مثبتی را که بسیاری از دانشگاه‌ها برای سال پیش رو نشان داده اند، تکرار می‌کنند.

علاوه بر این بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ارائه واکسن‌های کرونا امکان بازگشت کامل به آموزش حضوری را طی ۱۲ ماه آینده فراهم می‌کند. البته برخی معتقدند که این امر در شش ماه آینده رخ خواهد داد.

آخرین تجزیه و تحلیل‌ها از نظرات متخصصان آموزش عالی نشان می‌دهد در دوران کرونا ۷۰ درصد از دانشگاه‌ها در را به روی دانشجویان بسته بودند. این گروه اظهار داشتند که انتظار ندارند دانشگاه اصلی آنها تا تابستان ۲۰۲۱ یا بعد از آن به طور کامل برای دانشجویان باز شود.

در حال حاضر بیش از ۴۲ درصد آموزش دانشگاه‌ها به صورت کاملاً آنلاین است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، مؤسسات آموزش عالی با انتقال آموزش خود به آموزش آنلاین، چابکی و سازگاری خود را نشان دادند. این موضوع در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت زیرا مؤسسات اطمینان می‌دهند که آموزش به شیوه‌ای مؤثر، ایمن و آینده نگر ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *