اخبار داغ

رکورد گرما در سال ۲۰۲۰ شکسته شد

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از نیواطلس، مساله نگران کننده این است که رکوردشکنی گرمایی سال ۲۰۲۰ در شرایطی رخ داده که در این سال پدیده ال نینو نیز وجود داشته که می‌توانست موجب خنک‌تر شدن کره زمین شود، اما فرایند گرمایش زمین تا بدان حد تشدید شده که حتی ال نینو نیز […]

اشتراک گذاری
26 دی 1399
41 بازدید
کد مطلب : 19741

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از نیواطلس، مساله نگران کننده این است که رکوردشکنی گرمایی سال ۲۰۲۰ در شرایطی رخ داده که در این سال پدیده ال نینو نیز وجود داشته که می‌توانست موجب خنک‌تر شدن کره زمین شود، اما فرایند گرمایش زمین تا بدان حد تشدید شده که حتی ال نینو نیز نتوانسته جلوی رکوردشکنی گرمایی سال ۲۰۲۰ را بگیرد.

بررسی یادشده که توسط اتحادیه اروپا صورت گرفته، نشان می‌دهد متوسط دمای سطح کره زمین در جهان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۲۵ سانتیگراد بیشتر از متوسط دمای ثبت شده طی سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ بوده است. این رقم نسبت به متوسط دمای ثبت شده از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ نیز ۰.۶ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.

این افزایش در مورد قاره اروپا به ترتیب ۱.۶ و ۰.۴ درجه سانتیگراد بوده است. بیشترین نگرانی مربوط به قطب شمال است که در آن متوسط دمای ثبت شده در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ بیش از ۰.۶ درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

بر طبق همین بررسی شش سالی که از نظر گرما در جهان رکورد شکن بوده‌اند همگی در شش سال اخیر رخ داده‌اند و دهه ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ گرم‌ترین دهه تاریخ بشر بوده است و تداوم این روند می‌تواند ادامه حیات بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی را در کره زمین به طور جدی دچار مشکل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *