اخبار داغ

رنگ‌های ضدخش نانو به تولید رسید / دوام بیشتر سطوح

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت «ریف ایران» با هدف تولید محصولات دوستدار محیط‌ زیست و مکانیزه کردن مراحل تولید انواع رنگ و رزین و با پشتوانه دانش کارشناسان و متخصصان داخلی پا به عرصه صنعت کشور گذاشت. این شرکت جزء بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده رنگ‌های ساختمانی، صنعتی، خودرو، […]

اشتراک گذاری
24 دی 1399
44 بازدید
کد مطلب : 19323

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت «ریف ایران» با هدف تولید محصولات دوستدار محیط‌ زیست و مکانیزه کردن مراحل تولید انواع رنگ و رزین و با پشتوانه دانش کارشناسان و متخصصان داخلی پا به عرصه صنعت کشور گذاشت. این شرکت جزء بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده رنگ‌های ساختمانی، صنعتی، خودرو، ترافیکی، انواع چسب و محصولات شیمیایی ساختمان و همچنین انواع رزین‌های آلکیدی، اکریلیک (حلالی، واتربیس) پلی استر (اشباع و غیراشباع) و افزودنی‌های مختلف در کشور است.

به گفته آرش منتظری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، شرکت «ریف ایران» تلاش می‌کند با انجام تحقیقات و ارائه راهکار‌های مبتنی برفناوری، محصولات خود را منطبق با آخرین استاندارد‌های بین‌المللی تولید کند.   منتظری بیان کرد: رزین اکریلیک هیدروکسیل، یکی از محصولات دانش‌بنیان شرکت است. پوشش‌هایی که با استفاده از این فناوری تولید می‌شوند، برای استفاده در محیط‌های خورنده و با شرایط سخت بسیار مناسب هستند. از مزایای این رزین‌ها می‌توان به مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت و ماندگاری بالا، خواص مکانیکی مناسب و … اشاره کرد.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: رزین‌های پلی استر غیر اشباع هم محصول دیگر ما است. این رزین‌ها در فرآیند‌های مختلفی از جمله لایه‌گذاری دستی، پاشش رزین، ریخته‌گری و … قابل استفاده هستند. از این محصول برای ساخت انواع قطعات کامپوزیتی از جمله لوله‌های FRP و GRP، ساخت قایق و شناور و همچنین تولید ماستیک، بتونه سنگی، ژل کوت، فایبرگلاس و ایرانیت کامپوزیتی استفاده می‌شود.

منتظری با اشاره به تولید رزین‌های آلکید اصلاح شده با ایمید تولید شده در این مجموعه فناور، گفت: رزین آلکید، رزینی از نوع پلی استر اشباع است که در آن از روغن‌ها و اسید‌های چرب طبیعی استفاده شده است. این نوع رزین‌ها در جلاها، آسترها، رنگ‌های ساختمانی، اتومبیلی و تزیینی کاربرد دارند.

وی در ادامه بیان کرد: رنگ ترافیکی گرم نیز رنگ‌هایی هستند که برای مصارف ترافیکی و استخری در سطوح بتنی و آسفالت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رنگ‌های ترافیکی گرم در پروژه‌های پرتردد که ماندگاری بیشتری موردنیاز است استفاده می‌شود. این محصول هم در شرکت ما با استفاده از فناوری نانو به تولید رسیده و دانش‌بنیان است. این رنگ‌ها ماندگاری و دوام بالایی دارند.

این فعال فناور همچنین گفت: رنگ ترافیکی نانوی تولید شده در مجموعه ما بر پایه رزین‌های ترموست به تولید رسیده است. این محصول چسبندگی زیادی بر روی سطوح دارد و سرعت خشک شدن و مقاومت سایشی بالایی نیز بر روی سطوح سیمانی و آسفالت از خود نشان داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *