اخبار داغ

ظرفیت انبارش میعانات گازی در فاز ۱۴ پارس جنوبی افزایش می‌یابد

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل چهار مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت انبارش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه تا پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی […]

اشتراک گذاری
23 دی 1399
113 بازدید
کد مطلب : 18964

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از تکمیل چهار مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با ظرفیت انبارش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه تا پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی میعانات گازی پارس جنوبی گفت: تکمیل و آماده‌سازی واحد ۱۴۳ ذخیره‌سازی میعانات گازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در قالب یک طرح ضربتی انجام شده و هم‌اکنون مخزن نخست این طرح در حال انبارش میعانات گازی و مخزن دوم نیز آماده دریافت محصول است.

وی ظرفیت انبارش هر یک از این مخازن را ۳۷۵ هزار بشکه عنوان کرد و افزود: افزون بر تکمیل این دو مخزن، با تلاش پیمانکاران عضو کنسرسیوم، مخزن سوم در ماه جاری و آخرین مخزن نیز تا پایان بهمن‌ماه امسال آماده دریافت میعانات گازی می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های فراساحلی این طرح در سال ۱۳۹۸ به پایان رسیده و ظرفیت برداشت گاز از مخزن به‌طور کامل محقق شده گفت: به‌منظور تکمیل بخش پالایشگاهی در تلاش هستیم با مشارکت و فعالیت حداکثری پیمانکاران طرح، تأسیسات جانبی شامل واحدهای یوتیلیتی را تا پایان امسال تکمیل و وارد مدار تولید کنیم.

توسلی‌پور اظهار کرد: براساس برنامه‌ کاری، انتظار داریم چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ در سال ۱۴۰۰ تکمیل شود و شاهد افتتاح این طرح ملی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *