اخبار داغ

طرح پتروپالایش کنگان در آستانه بهره‌برداری رسمی قرار گرفت

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از بهره‌برداری رسمی این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و راهبردی جهش دوم صنعت پتروشیمی در هفته نخست بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمید قادری با بیان اینکه واحد بازیابی اتان این طرح عمیاتی شده است، اظهار کرد: طرح بازیابی […]

اشتراک گذاری
23 دی 1399
169 بازدید
کد مطلب : 19075

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان از بهره‌برداری رسمی این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و راهبردی جهش دوم صنعت پتروشیمی در هفته نخست بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمید قادری با بیان اینکه واحد بازیابی اتان این طرح عمیاتی شده است، اظهار کرد: طرح بازیابی اتان در پارس جنوبی با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول که از برنامه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف به‌شمار می‌رود آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

وی با بیان این مطلب که عملیات اجرایی این طرح در زمانی کمتر از پنج سال و در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار انجام شده است، افزود: واحد طرح بازیابی اتان پتروپالایش کنگان شامل واحدهای اجرایی استحصال اتان، پروپان، بوتان، C۵+ و یوتیلیتی است.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان، همجواری با پالایشگاه نهم فاز ۱۲ پارس جنوبی را از ویژگی‌ این طرح عنوان کرد که آن را نسبت به طرح‌های مشابه متمایز می‌کند و ادامه داد: دسترسی به خوراک و تولید متنوع محصولات از ویژگی‌های این طرح در مسیر افزایش توان عملیاتی و پایداری تولید است.

قادری با بیان اینکه محصولات این شرکت در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی واحد بازیابی اتان سبب اطمینان سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی می‌شود.

وی افزود: طرح بازیابی اتان با تکیه بر توان و دانش بومی با حجم سرمایه‌گذاری ۴۴۰ میلیون یورو و ۳۱۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری رسمی شده است.

مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی تخصص صندوق نفت است و راه‌اندازی طرح‌هایی مانند پتروپالایش کنگان از محل‌هایی است که سبب تأمین منابع پایدار برای صندوق بازنشستگی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *