اخبار داغ

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به مناطق محروم اختصاص می‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی با اولویت مناطق محروم اختصاص یابد. به گزارش تجهیز نیوز ، رحیم زارع، امروز (شنبه، ۲۰ دی‌ماه) در نشست خبری به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و […]

اشتراک گذاری
20 دی 1399
117 بازدید
کد مطلب : 18210

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی با اولویت مناطق محروم اختصاص یابد.

به گزارش تجهیز نیوز ، رحیم زارع، امروز (شنبه، ۲۰ دی‌ماه) در نشست خبری به تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، دولت سال آینده در صورت فروش مازاد بر میزان پیش‌بینی شده نفت، می‌تواند منابع حاصله را برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای مانند حمل‌ونقل عمومی، تولیدی، دولت الکترونیک، سلامت، آموزش، محیط‌زیست و تحقیقات صرف کند.

وی افزود: براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۴۰ درصد سهم عوارض از مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی برای تأمین و استانداردسازی گرمایشی مدارس باید مصرف شود که به موجب مصوبه امروز کمیسیون، این رقم به ۵۰ درصد افزایش یافت و مقرر شد منابع حاصل از آن برای تأمین و استانداردسازی گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با اولویت مناطق محروم روستایی و عشایری هزینه شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این کمیسیون مقرر شد به میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل ۱۴.۵ درصد سهم نفت روستاها گازرسانی و پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی در روستاها و شهرهای کشور با اولویت مناطق محروم، سخت‌گذر، کوهستانی، سیستان و بلوچستان و کمتر برخوردار از منابع گازی تکمیل شود و هزینه‌های مربوط به گازرسانی مدارس، مساجد، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و پاسگاه‌های ناجا نیز از این محل در همین روستاها قابل تأمین است.

زارع با بیان اینکه براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، سهم سه درصد نفت در مناطق نفت‌خیز محروم تنها برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه همین مناطق مصرف می‌شود، گفت: وزارت نفت سال آینده مکلف شد الگوی مصرف گاز خانگی برای اقلیم‌های مختلف کشور را دو ماه پس از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ تهیه و آیین‌نامه آن را تدوین کند، همچنین وزارت نفت مکلف به فروش میعانات گازی به شرکت‌های داخلی پتروشیمی به‌صورت اعتبار اسنادی داخلی شد.

به گزارش تجهیز نیوز ، مصوبه‌های کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه‌های مختلف باید در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *