اخبار داغ

صبوری هنگام ابتلا به بلا اجر و پاداش الهی به همراه دارد

انسان‌هایی که صبوری و شکیبایی برای رضایت مردم به خرج می‌دهند و برای رضای خدا این اقدام را انجام نمی‌دهند این نحوه صبر اجر و ثوابی ندارد، خدا به صابرین به غیر حساب اجر می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی که در […]

اشتراک گذاری
18 دی 1399
102 بازدید
کد مطلب : 17905

انسان‌هایی که صبوری و شکیبایی برای رضایت مردم به خرج می‌دهند و برای رضای خدا این اقدام را انجام نمی‌دهند این نحوه صبر اجر و ثوابی ندارد، خدا به صابرین به غیر حساب اجر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی که در صحن عتیق شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: همه موضوعات دست خداوند است و هر چیزی که از ناحیه خداوند صادر شود زیبایی است و انسان نباید از وادی سوءظن قرار بگیرد چون همه‌چیز در دست ید الهی است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: هر فعلی از خداوند صادر شود زیبا است و خداوند بدهکار انسان در دنیا نمی‌شود، امتحانات متعدد شرط سلوک در این دنیاست، اگر به زندگی اهل‌بیت(ع) و پیامبران نگاه شود مملو از بلا و امتحان بوده چون در این دنیا برای نیل به درجات سلوکی باید آزمون پس بدهیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اسلام ۴ رکن و ستون دارد که شامل یقین، صبر، جهاد و عدل است، صبر ازجمله ارکان اسلام است که در کلام مبارک امیرالمؤمنین(ع) آمده و اگر انسان در ابتلا به بلا صبوری خرج داد به درجات بالایی در دنیا می‌رسد و اجر آخرت هم سرجای خود باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: انسان هنگامی‌که به گرفتاری و بلا مبتلا می‌شود نباید بی‌قراری و جزع‌فزع مبتلا کند و باید مراقب باشد حرکت غیرعادی از وی سر نزند، ابتدا به انسان سعه‌صدر داده می‌شود و سپس مبتلا می‌شود.
وی با اشاره به آیه ۷ سوره روم تصریح کرد: انسان‌هایی که صبوری و شکیبایی برای رضایت مردم به خرج می‌دهند و برای رضای خدا این اقدام را انجام نمی‌دهند این نحوه صبر اجر و ثوابی ندارد، خدا به صابرین به غیر حساب اجر می‌دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مادر یکی از عزیزان سانحه هوایی گفت که در این‌یک سال یک نفر سراغی از ما نگرفت و این ظلم است، مسئولین باید سراغ این عزیزان را بگیرند، کوتاهی در امر وظیفه خیانت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *