اخبار داغ

آیت‌الله مصباح مرزبان راستین اسلام مبین بود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح مرزبان و مبارز راستین اسلام مبین بود، گفت: انبیای عظام در کنار تبیین فرامین حق با دشمنان خدا و حقانیت دائم در مبارزه بودند و امروز هم وظیفه فقها که مرزبانان دیانت هستند مبارزه و مقابله با مکاتب الحادی و لیبرالیسم است. به […]

اشتراک گذاری
18 دی 1399
108 بازدید
کد مطلب : 17908

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح مرزبان و مبارز راستین اسلام مبین بود، گفت: انبیای عظام در کنار تبیین فرامین حق با دشمنان خدا و حقانیت دائم در مبارزه بودند و امروز هم وظیفه فقها که مرزبانان دیانت هستند مبارزه و مقابله با مکاتب الحادی و لیبرالیسم است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، امروز در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی که با رعایت شیوه‌های نامه‌های بهداشتی با حضور مردم، علما و روحانیون و مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین نقش ویژه آیت‌الله مصباح یزدی در مبارزه با تفکرات و مکاتب انحرافی پرداخت.

وی ادامه داد: امروز دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی در قامت تمدن ظاهر شده‌اند، آن‌گونه که کلام وحی نیز بارها به آن اشاره داشته و مسلم است که مقابله با این مکاتب فکری و الحادی نیز باید به‌صورت تمدنی شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به آیات مبارک سوره فجر، با بیان اینکه قرآن به سه مکتب فکری اشاره دارد، افزود: مکتب مادی قوم عاد یکی از این مکاتب است که با مظاهر دل‌فریب و چشم‌نواز انسان را مرعوب خویش کرده و تفکرات انحرافی که در نقطه مقابل تعالیم انسان‌ساز الهی است را عرضه می‌کند.

وی گفت: قرآن کریم در بیان تمدن‌های مادی انحرافی عاد، ثمود و فرعون وجه اشتراک تمامی این تمدن‌ها را طغیان و فساد انگیزی در جامعه بیان می‌کند و امروز ابلیس با همین تمدن و با تمام تجهیزات و قوا به جنگ با تمدن انبیا و اولیای حق آمده است.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه هدف از رسالت تمام انبیای الهی عبودیت حق و اجتناب از طاغوت بوده است، افزود: انبیای عظام در کنار تبیین فرامین حق با دشمنان خدا و حقانیت دائم در مبارزه بودند و امروز هم وظیفه فقها که مرزبانان دیانت هستند مبارزه و مقابله با مکاتب الحادی و لیبرالیسم است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی ویژه مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در این زمینه، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بیشتر مبارزان بر این باور بودند که در آغاز باید مبارزات سیاسی را پیش برد و بعد از پیروزی انقلاب، به پالایش فرهنگی جامعه برآمد؛ اما در این میان بزرگانی چون آیت‌الله مطهری و استاد مصباح یزدی معتقد بودند که ریشه انحراف را در همان دوره مبارزه باید خشکانید و اسلام ناب و راستین را به ایرانیان و جهانیان شناساند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: ایشان پیش از انقلاب اسلامی با پرده‌برداری از سخنان برخی روشنفکران و نیز نقد تز اسلام منهای روحانیت پرده از افکار شوم دشمنان اسلام و انقلاب برمی‌داشتند.

وی افزود: حساسیت و قاطعیت ایشان در برخورد با این مسائل چنان بود که گاه برخی از دوستان انقلاب نیز بر ایشان خرده می‌گرفتند و ایشان را به نرمش در برابر مسائل پیش‌آمده سفارش می‌کردند، اما استاد با عزمی پولادین از مبانی دین مقدس اسلام و از اصول آن ازجمله توحید، معاد و نبوت که در آن روز مورد هجمه التقاط گرایان بود دفاع می‌کردند و در این راه از سخنرانی، مناظره، نگاشتن کتاب و مقاله و دیگر ابزارهای تبلیغی بهره می‌بردند و از توهین و تهمت و تهاجم احدی نمی‌هراسیدند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: امروز نیز جامعه ما شاهد تلاش استاد مصباح، برای حفظ دستاوردهای انقلاب و مبارزه با جریان‌های انحرافی است که به تحریف مبانی اسلامیت و جمهوریت نظام ما می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *