اخبار داغ

۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان و نیازمندان در کشور ساخته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز سعید زارع زاده سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان در شرایط کرونایی در قالب طرح ایران همدل، خیرین و نیکوکاران در برنامه‌هایی چون اطعام مهدوی و اطعام حسینی مشارکت بسیار خوبی […]

اشتراک گذاری
17 دی 1399
91 بازدید
کد مطلب : 17637

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز سعید زارع زاده سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان در شرایط کرونایی در قالب طرح ایران همدل، خیرین و نیکوکاران در برنامه‌هایی چون اطعام مهدوی و اطعام حسینی مشارکت بسیار خوبی داشتند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) با اشاره به کمک مؤمنانه هزار میلیارد تومانی خیرین برای رسیدگی به وضعیت معیشت نیازمندان و محرومان در شرایط کرونایی بیان‌کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

زارع زاده با تأکید بر اینکه یکی از راهبردهای ما راهبرد حمایتی ویژه بیماران و سالمندان است، ادامه‌داد: اما راهبرد دیگر ویژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بانوی سرپرست خانواده و افراد زیر ۵۵ سال توانمندسازی اقتصادی است که رکن اصلی آن آموزش برای اشتغال است.

وی گفت: کمیته امداد در سال گذشته ۱۷۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که این آمار ۳۰ درصد کل اشتغال ایجاد شده در کشور می‌شود.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه امسال از ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی گذشته‌ایم، اظهار کرد: جهت سال آینده برای ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در حال تدوین ساز و کارهای آن هستیم.

زارع زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی بر این است که مجموع نهادهای زیر نظر رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای سال آینده ۷۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنند، بیان‌کرد: این نهادها شامل مجموعه‌هایی چون کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بسیج است.

وی گفت: برنامه‌ریزی ما برای دو سال آینده ساخت ۲۰۰ هزار مسکن محرومان توسط کمیته امداد امام (ره) است که الان ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی شروع شده که پنج هزار تای آن در خراسان‌جنوبی است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و پژوهش کمیته امداد امام (ره) یادآور شد: ما در سال جاری ۲۷۰ میلیارد تومان جهیزیه به زوج‌های نیازمند داده‌ایم.

تأمین ۷۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

زارع زاده با اشاره به مشکلات در حوزه دانش‌آموزی برای تهیه تبلت بیان‌کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان ۷۰ هزار تبلت مرحله به مرحله خریدیم و تحویل دانش‌آموزان نیازمند دادیم تا از آموزش عقب نمانند.

رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در پایان مهر ماه ۱۷۰ درصد تحقق منابع کمیته امداد خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در اسفندماه تحقق منابع به ۲۴۰ درصد برسد، بیان کرد: ما در بحث مسکن ۱۲۵ میلیارد تومان منابع مسکن از محل منابع دولتی و ۲۵ میلیارد تومان از محل منابع مرکز داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد کمیته امداد امام (ره) ادامه داد: ۶۲ میلیارد تومان برای چهار هزار و ۴۰۰ مسکن محرومان کمیته امداد خراسان جنوبی گذاشته شد که با این رقم مساکن نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه ۶۰۰ مسکن شهری نیز داشتیم که برای اتمام آنان نیز رایزنی و جلساتی برگزار شد، گفت: در بحث کمک‌های مؤمنانه، تأمین جهیزیه و تأمین لوازم گرمایشی اتفاقات بسیار خوبی رخ که در این زمینه از مردم و خیرین تشکر می‌کنم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *