اخبار داغ

برترین های وزارت نیرو در سال ۹۹ معرفی شدند

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی آغاز به‌کار کرد. به‌ گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته […]

اشتراک گذاری
17 دی 1399
157 بازدید
کد مطلب : 17674

جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو، با مشارکت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی صنعت آب و برق و شرکت‌های تابعه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آب، برق و انرژی آغاز به‌کار کرد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو در هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آغاز به‌کار کرد، رویدادی برای اشتراک‌گذاری دانش‌های نوین کسب شده در حوزه صنعت برق و انرژی، روش‌ها و مفاهیم نوآورانه به دست آمده توسط پژوهشگران و نهاد‌های مرتبط و توسعه فناوری‌های حوزه‌های آب و برق محسوب می‌شود.
این جشنواره سعی دارد در راستای اهداف و ماموریت‌های صنعت آب و برق در زیست بوم نوآوری این صنعت، همچنین مشارکت و همکاری صنایع و دانشگاه‌ها، چالش‌های پیش‌روی صنعت و تجارب پژوهشی در این زمینه را ارائه کند.
این جشنواره به دلیل محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا در بستر مجازی برگزار می‌شود و از اهداف مهم برگزاری این رویداد می‌توان به ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح وزارت نیرو، شناسایی و عرضه عملکرد‌های پژوهشی و فناوری حوزه‌های آب و برق، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی برتر، ایجاد فضای تعاملی میان پژوهشگران و فناوران، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و طرح‌های فناورانه و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری، روند‌ها و آینده آن در کشور اشاره کرد.
رویداد‌های جانبی متعددی در این جشنواره از جمله برپایی غرفه‌های مجازی، انتقال تجربیات عملیاتی در به‌کارگیری دستاورد‌های پژوهشی به‌صورت معرفی و برگزاری نشست، کریدور پژوهش و فناوری، چالش‌های بهره‌برداری صنعت آب و برق، تور مجازی آزمایشگاه‌های مرجع و همچنین در طول جشنواره پژوهش و فناوری ۶۶ کارگاه و ۲۰ نشست تخصصی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، جشنواره حاضر اولین تجربه در برگزاری یک جشنواره مجازی است و تلاش متولیان رویداد بر برگزاری با کیفیت جشنواره و ایجاد محیطی مناسب در فضای مجازی میان پژوهشگران و فناوران است.
علاقه‌مندان جهت حضور در این جشنواره به سایت جشنواره به آدرس nirooRTFair.nri.ac.ir مراجعه کرده و ضمن ثبت نام با دریافت کد کاربری از بخش‌های مختلف این رویداد مجازی بازدید کنند.
همچنین در مراسم آغاز به‌کار این جشنواره که امروز سه‌شنبه برگزار شد، پروژه‌های برتر و شرکت‌های پژوهشی با حضور وزیر نیرو به شرح ذیل معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.

_ محمدرضا رمضانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد

-روح اله عزیزی، مدیر عامل شرکت فنی و مهندسی محور ماشین دوار

_ بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان

_ محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

_ حسین اسماعیلیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد

_ کاوه کریمی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان


_ مجید صنایع پسند، محقق پروژه “تدوین روش شناسی، اندازه گیری خطا و کالیبراسیون ترانسفورماتور‌های ولتاژ خازنی (CVT) در محل پست”


_ سید فخرالدین طاهرزاده موسویان، محقق پروژه «طراحی و ساخت پمپ‌های لجن کش هیدرولیکی و بررسی عملکرد آن‌ها درمقایسه با الکترو‌پمپ‌های مشابه»

_ حسین اردلان، محقق پروژه «بررسی و تحقیق برای به‌دست آوردن دبی بهینه تخلیه از مجرای تعبیه شده در کف مخزن سد گتوند علیا»
_ محسن منتظری، محقق پروژه «سیستم تحریک استاتیک ژنراتور سنکرون برای یک واحد برق‌آبی ۲۵ مگاواتی»

_ مرتضی جلالی لیجانی، محقق پروژه «شناسایی هزینه کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در بخش‏های عرضه و تقاضای سیستم انرژی کشور»


_ حجت بنازاده، محقق پروژه «ساخت داخل آنالایزر پایش مداوم اکسیژن در دود مبتنی بر سنسور زیرکونیوم اکسید در بویلر‌های نیروگاه حرارتی سهند بناب»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *