اخبار داغ

معمار برج ساعت ساری درگذشت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مرحوم «محمدعلی حمیدی نوا» در سال ۱۳۰۹ هم‌زمان با ساخت اولیه برج ساعت متولد شد. از ۱۳ سالگی، پس از درگذشت پدرش به بنّایی روی آورد. مسجد ابوالفضل (ع)، مسجد خیابان ملت، مسجد امام حسین (ع)، مسجد روستای گلما، مسجد روستای پاشاکلا و کارخانه شیر پاستوریزه، به دستان توانمند […]

اشتراک گذاری
17 دی 1399
116 بازدید
کد مطلب : 17718

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز مرحوم «محمدعلی حمیدی نوا» در سال ۱۳۰۹ هم‌زمان با ساخت اولیه برج ساعت متولد شد. از ۱۳ سالگی، پس از درگذشت پدرش به بنّایی روی آورد. مسجد ابوالفضل (ع)، مسجد خیابان ملت، مسجد امام حسین (ع)، مسجد روستای گلما، مسجد روستای پاشاکلا و کارخانه شیر پاستوریزه، به دستان توانمند این معمار ساروی ساخته‌شده است.

حمیدی نوا، ساخت دوم برج ساعت ساری را از سال ۱۳۵۵ آغاز کرد و کار آن ۲ سال بعد در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسید. همه کارگران ساخت برج، ساروی و حقوق روزانه آن‌ها یک تومان بوده است.

برج ساعت ساری به‌عنوان معروف‌ترین نماد شمال کشور، اولین بار در سال ۱۳۰۹ با ظاهری با ویژگی‌های معماری ایرانی و اروپایی ساخته شد. این برج در سال ۱۳۴۴ با تصمیم شهرداری تخریب شد و میدانی فوّاره‌ای جایگزین آن شد.

در سال ۱۳۵۵ سازمان فرهنگ و هنر استان و شهرداری ساری تصمیم گرفتند که مجدداً برج ساعت را با طراحی جدیدتری بسازند. با تصمیم هیئت‌امنا، معمار این پروژه محمدعلی حمیدی نوا» انتخاب شد و طرح آن نیز به تأیید رسید و پس‌ازآن عملیات ساخت مجدد برج ساعت آغاز شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *