اخبار داغ

نخستین گالری هنری بخش خصوصی در خرمشهر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،شامگاه یکشنبه نخستین گالری هنری توسط بخش خصوصی و با حضور هنرمندان منطقه برگزار شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز نخستین گالری هنری بخش خصوصی توسط یکی از هنرمندان خرمشهر افتتاح که این اقدام با همکاری شهرداری انجام […]

اشتراک گذاری
15 دی 1399
183 بازدید
کد مطلب : 17478

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،شامگاه یکشنبه نخستین گالری هنری توسط بخش خصوصی و با حضور هنرمندان منطقه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز نخستین گالری هنری بخش خصوصی توسط یکی از هنرمندان خرمشهر افتتاح که این اقدام با همکاری شهرداری انجام شد.

رضا مردانی بر اهمیت راه‌اندازی این گالری تأکید کرد و گفت: در این گالری نمایشگاه‌هایی از آثار هنری، فرهنگی و تجسمی برگزار خواهد شد و با توجه به فضای آن برای برگزاری نمایشگاه‌های محدود اعم از نمایشگاه‌های کتاب و عکس نیز مناسب است.

وی افزود: با توجه به اینکه خرمشهر فاقد گالری هنری خصوصی بود و تنها یک گالری هنری دولتی در این شهر وجود داشت، ایده این کار از سال ۹۶ مطرح شد.

شهردار خرمشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان در این آئین به بیان دغدغه‌های خود پرداختند، اظهار کرد: این حرکت باید زودتر از این انجام می‌شد و با این حال امید است که بتوان در پارک‌های محله‌ای شاهد کارهای مشابه باشیم.

منصور علوانی از اختصاص غرفه به صنایع‌دستی به عنوان اقدامی برای حمایت از هنرمندان بومی خبر داد و افزود: قرار است ۱۰ تا ۱۵ غرفه در پارک بانوان به بانوان برای عرضه تولیدات خود اختصاص داده شود که محل جانمایی و نوع سازه آماده انتخاب شده است.

وی گفت: همچنین الزام شده است تا در غرفه‌های بازارچه بانوان تولیدات هنرمندان بومی عرضه شود که در غیر این صورت امتیاز آن سلب خواهد شد.

شهردار خرمشهر گفت: اختصاص محلی به عنوان نمایشگاه صنایع‌دستی و ملزم کردن به تهیه هدایا مهمان از تولیدات منطقه و استفاده از توان هنرمندان برای انتقال پیام‌های شهروندی از برنامه‌های شهرداری برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران بومی خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *