اخبار داغ

لزوم رفع موانع صادرات سیب ایران به بازارهای جهانی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز محمدمهدی برومندی شامگاه یکشنبه در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکید و اظهار کرد: کشورهای عمده صادرکننده سیب به ترتیب چین، لهستان، ایتالیا، آمریکا و شیلی […]

اشتراک گذاری
15 دی 1399
126 بازدید
کد مطلب : 17458

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز محمدمهدی برومندی شامگاه یکشنبه در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بر پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای رفع موانع صادراتی و تسهیل و تسریع در روند صادرات سیب در سال جاری تاکید و اظهار کرد: کشورهای عمده صادرکننده سیب به ترتیب چین، لهستان، ایتالیا، آمریکا و شیلی هستند و ایران در زمینه صادرات سیب درختی در جایگاه ششم دنیا قرار دارد.

وی اعلام کرد: میزان تولید سیب در کشور از سه میلیون تن به بیش از چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تن رسیده است و بر این اساس باید به صادرات آن توجه ویژه داشته باشیم.

برومندی با اشاره به اینکه عدم صادرات به موقع سیب موجب از بین رفتن بازارهای خارجی این محصول باغبانی خواهد شد، گفت: باید مشکلات این حوزه از جمله پیمان‌سپاری ارزی، افزایش هزینه حمل‌ونقل و در نتیجه بالا رفتن هزینه صادرات و رکود در این بخش مورد توجه قرار گرفته و مشکلات متعدد گمرکی و مرزی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات و کمبود تسهیلات سرمایه در گردش صادرکنندگان نیز باید جدی گرفته شود.

برومندی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات صادرات ایران، بسته بندی نامناسب و عدم برندسازی محصولات است، گفت: وضع استانداردهای مناسب برای حفظ بازارهای هدف صادراتی بسیار اهمیت دارد.

وی با ابراز امیدواری درباره صادرات محصول سیب، گفت: با کمک سایر بخش‌های دولت، بازرگانان و صادرکنندگان این محصول می‌توانیم موانع صادراتی را از پیش رو برداریم و شاهد جهشی در صادرات این محصول باشیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *