اخبار داغ

دستاورد های جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در سال ۹۹ معرفی شدند

هدف اصلی انجام پروژه های پژوهشی بکارگیری نتایج و محصولات مستخرج از آن در ماموریت ها و فرایند های یک سازمان است. مهمترین اقدام قبل از بکارگیری این دستاوردها اجرای آن بصورت پایلوت در مقیاس محدود است. این موضوع بخصوص در مورد فناوری های نوین و نوظهور که آشنایی کامل با ابعاد مختلف موضوع و […]

اشتراک گذاری
15 دی 1399
199 بازدید
کد مطلب : 17503

هدف اصلی انجام پروژه های پژوهشی بکارگیری نتایج و محصولات مستخرج از آن در ماموریت ها و فرایند های یک سازمان است. مهمترین اقدام قبل از بکارگیری این دستاوردها اجرای آن بصورت پایلوت در مقیاس محدود است. این موضوع بخصوص در مورد فناوری های نوین و نوظهور که آشنایی کامل با ابعاد مختلف موضوع و اثرات متقابل آن با بخش های مختلف سیستم وجود ندارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

“پایلوت” مطالعه یا بررسی است که به صورت مقدماتی و در مقیاس کوچک پیش از اجرای طرح اصلی انجام می شود تا امکانپذیری طرح، ارزیابی شده و یا نحوه اجرای طرح بهبود داده شود. اغلب، طرح های پایلوت پیش از اجرای طرح های کلان اجرا می شوند، با این هدف که از اتلاف منابع زمان و هزینه بر روی طرح هایی که هنوز کامل نیستند، خودداری شود. در طی اجرای پایلوت یک طرح، نواقص و مشکلاتی که در اجرا وجود دارد، شناسایی و بررسی می شود تا بتوان طرح مطالعه اصلی را تکمیل کرد. فواید اجرای طرح به صورت پایلوت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد :

  •  ارزیابی عملکرد محصول یا فرآیند مستخرج از پروژه های پژوهشی در محیط واقعی
  •  شناسایی موانع پنهان و قیود محدود کننده توانایی سیستم در دستیابی به اهداف مورد انتظار
  •  امکان نظارت و کنترل بر توانایی کاربران در انطباق با وضعیت جدید
  •  شناخت ابعاد مختلف و اثرات متقابل محصول / فناوری جدید
  •  بررسی تکرار پذیری نتایج

اجرای یک طرح به صورت پایلوت این امکان را به مجریان می دهد تا فرآیند اجرای طرح در ابعاد کوچکتر را با دقت رصد کنند و پس از آشنایی با موانع و نارسایی های طرح و اصلاح و تکمیل آن، با آمادگی بیشتر طرح اصلی در ابعاد وسیع به اجرا گذاشته شود. اجرای یک طرح به صورت پایلوت همچنین، به فراهم شدن برخی زمینه های لازم برای پذیرش طرح در صنعت نیز کمک می کند، به طوری که صنعت بتواند در یک فرآیند تدریجی تغییراتی را که ملزوم اجرای طرح است بپذیرد. از این رو عموما اجرای طرح های پایلوت یکی از اجزای مهم استراتژی اجرای مدیریت دانش درصنایع و سازمان ها می باشد.

اهداف رویداد:

  •  بررسی راهکارهای توسعه محصول/فرایند مستخرج از پروژه های پژوهشی
  •  امکان معرفی و تکرار پایلوت های موفق برای تکمیل فرایند تجاری سازی محصول/ایده
  •  انتقال تجربیات بدست آمده از پایلوت های اجرا شده
  •  همفکری و تبادل نظر

شرکت کنندگان در رویداد به تفکیک شرکت‌ها به شرح زیر می باشد :

ضمنا از میان این دستاورد ها پژوهشگران برتر وزارت نیرو از میان این طرح ها در روز نشست رویداد” انتقال تجربیات عملیاتی در به کارگیری دستاوردهای پژوهشی” معرفی میگردند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *