اخبار داغ

شب زنده‌داری زمینه‌ای برای کسب بیشتر تقوا/ سردار سلیمانی علمدار انقلاب است

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: سردار سلیمانی علمدار انقلاب است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: توجه به تقوا چیزی جدا از […]

اشتراک گذاری
12 دی 1399
89 بازدید
کد مطلب : 17227

امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: سردار سلیمانی علمدار انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: توجه به تقوا چیزی جدا از وظایف فردی، اجتماعی، عبادی و ارتباط با خدا نیست، وقتی صحبت از تقوا می‌شود یعنی ما در هر جا هر وظیفه ای که به عهده داریم آن را به خوبی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در روایت داریم تقوا یعنی هرجا که خدا دوست دارد انسان حضور داشته باشد و هرکجا که نمی‌پسندد از آن فاصله بگیرد. منبع تأمین و تحصیل تقوا به رهنمود قرآن کریم، عبادت است؛ یعنی انسان بکوشد بنده خدا باشد و بنده خیالات، موهومات، هوای نفس، قوم، ثروت و قدرت نشود و تلاش کند هیچگاه بنده شیطان نگردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پرستش شیطان یعنی زیر پرچم ولایت او قرار بگیری، در این شرایط کرامت، انسانیت و عبادت ما به فنا می‌رود و از صراط مستقیم به سوی آتش می‌رویم. صراط مستقیم یعنی دست رد زدن به هرآنچه غیر خداست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ‌هر چه عبادت ضعیف باشد، تقوا ضعیف‌تر خواهد شد. قرآن کریم به ما می‌گوید بکوشید آنچه لیاقت تقواست از آن بهره بگیرید و تقوای خود را به حد اعلا برسانید.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم مرحله به مرحله بندگان خدا را به سمت تقوا هدایت می‌کند تا آنجا که می‌فرماید هرچقدر می‌توانید تقوا را کسب کنید و در سوره فرقان می‌خوانیم که دعا کنید و بگویید ما را کمک کن که اهل تقوا را امامت و رهبری کنیم. مثل شهید سلیمانی که رهبر مردم در هدایت به سمت تقوا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: هر کسی که در راه خدا جهاد می‌کند خدای متعال درهای تقوا را به روی وی باز می‌کند. شب زنده‌داری زمینه‌ای برای افزایش تقواست؛ انسان اگر در جنگ بین ماده و معنا، روح و جسم و طبیعت و معنا توانست مدیریت کند و فقط درگیر دنیاطلبی و خوشی‌های کاذب نشود در این جنگ جهاد می‌کند و به سمت تقوا می‌رود. احیای شب از این میدان‌های جنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: عبادتِ واجبی را خدای متعال با عنوان نمازهای پنج‌گانه برای عموم مردم قرار داده است، پرداخت خمس، زکات و واجبات همین طور است اما در کنار این واجبات، مستحبات هم وجود دارد که به انسان در مسیر افزایش تقوا کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: بیداری شب و شب زنده‌داری یک مسیر بسیار خوب برای کسب مقام محمود است. شخصیت‌هایی همچون امام راحل و سردار سلیمانی از این مسیر برای تقوا و رسیدن به جایگاه عظیم و تمدن‌سازی استفاده کردند. چطور سردار سلیمانی که یک سرباز دین است می‌تواند کشورهای مستضعف را نجات ببخشد؟!

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی قدسی از خدای متعال می‌فرماید هر کسی یکی از اولیای مرا مورد اهانت قرار دهد خود را برای جنگ با من آماده کرده است، من آنچه از واجبات است را مسیر رسیدن به خدا معرفی می‌کنم اما نافله و مستحبات نیز راه دیگر رسیدن به خداوند است. خدای متعال زمانی که کسی را دوست بدارد، او را در مسیر تقوا قرار می دهد و همه اعمالش خدایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: نور جمال بندگان شایسته خدا به چشم دشمن هم می‌آید و دشمن در مقابل این بندگان احساس حقارت می‌کند. در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است که از امام سجاد(ع) سوال شد چه رمزی است که شب زنده‌داران از لحاظ جاذبه ظاهری و چهره و صورت، دارای حسن و نیکویی هستند و جذابیت دارند؟ امام می‌فرماید به دلیل این است که این افراد سالیان سال با خدا شبانه خلوت کرده‌اند و خدای متعال وجود آنها را نورانی کرده است و ظاهر و باطن آنها نور می‌شود.

وی تصریح کرد: در آیه ۴۰ سوره نور می‌خوانیم اگر وجود کسی را خدا نورانی نکند این فرد هیچگاه به نور حقیقی نمی‌رسد، قرآن کریم، اهل بیت(ع)، نماز شب و ذکر نور است، هر کسی با این منابع نور ارتباط برقرار کرد و این نورها را جذب وجودش کرد ما این افراد را نورانی خواهیم دید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مدافع حرم، اهل ذکر و نماز شب بودند و به جایگاهی رسیدند که دشمن به بزرگی و عظمت آنها اعتراف کرد. اگر دشمن بتواند ایده‌ها، شک، تردیدها، دروغ‌ها و ترس‌هایی که ایجاد می‌کند را در وجود ما ببیند دشمن به هدف خود دست پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز ۹ دی گفت: ۹ دی رفراندوم بزرگی بود که جمعیت عظیمی علیه فتنه‌گران خروشیدند، مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی رفراندومی علیه استکبار جهانی، غرب‌زدگی و بی‌دینی بود. آنهایی که به دنبال حرف‌های شیطانی رفراندوم هستند دنبال چه می گردند؟!

وی افزود: رفراندومی که از زبان غرب‌زدگان مطرح می‌شود شیپور شیطان و در راستای رفتار استکباری صهیونیستی است، رفراندوم دشمن یعنی مغازه‌ها و اموال عمومی مردم را به آتش بکشید و کشور را غارت کنید این نگاه با نگاه اسلامی مردم ما همخوانی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در این ایام در آستانه روز شهادت سردار سلیمانی هستیم، امیدواریم بتوانیم ادای دین به این شخصیت بزرگ داشته باشیم. سردار سلیمانی جزو شعائرالله است و مردم سیر و سلوک خدایی را در این شخصیت می‌بینند.  سردار سلیمانی علمدار انقلاب است و از خدای متعال می‌خواهیم که عمر ما را مثل این شهید عزیز کیفی قرار دهد و بعد سردار سلیمانی بتوانیم به گونه دیگری به‌ دنیا نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز کشف حجاب و دین ستیزی رضاخانی گفت: مرحوم آیت‌الله شالی از قول میرزا هاشم قزوینی نقل می‌کند که از خود شیخ شنیدم که به من گفت، رضاخان ملعون از من پرسید، نظرت نسبت به اوضاع و احوال کشف حجاب و این اتفاقات چیست و من به رضاخان گفتم این کشف حجاب شر و فساد است و ریشه تو را می‌سوزاند، رضاخان در پاسخ من گفت، راست میگویی آقاشیخ، و همین اتفاق هم افتاد.

وی اظهار کرد: این روزها شاهد اجرای طرح نجات بخش یک ملت در مقابله با کرونا یعنی طرح سردار سلیمانی هستیم، این یعنی همانگونه که وجود سردار سلیمانی در زمان حیاتش موجب خیر و برکت بود در پس از شهادتش نیز زمینه ساز نجات مردم از سختی و بیماری شده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: موفقیت دانشمندان ایرانی در تولید و آزمایش واکسن کرونا را تبریک می‌گوییم و از خداوند سپاس و شکرگزاری داریم که توفیق کشف واکسن این بیماری مهلک را به ما عطا کرد. اتفاقی که جهانیان را متحیر کرده و ایران را در کنار قدرت های بزرگ جهانی در این زمینه قرار داده است.

متاسفانه این روزها شاهد بودیم که عزیزی که در عبادت و بندگی و خدمت به مردم شخصیتی مومن و انقلابی بود و بسیاری از نخبگان استان ما پرورش یافته درس این عزیز بودند به رحمت خدا رفتند، درگذشت مرحوم محمدابراهیم فائزی را تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خدا علو درجات را برای این عزیز از دست رفته درخواست داریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در پایان گفت: می‌دانیم که ترامپ که در حال اخراج از کاخ سفید است، ترامپ روی خوش نخواهد دید، همه ملت‌های عالم در سر راه ترامپ و عواملش قرار دارند و خواستار انتقام الهی از این جماعت هستند و امیدواریم خدای متعال این انتقام سخت را بزودی از این مستکبر جهانی و هم پیمانانش بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *