اخبار داغ

جایگاه یک استارت‌آپ ایرانی در بین ۵۰ سایت پر مخاطب جهان/ پربازدیدترین سایتهای ایران کدامند؟

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وب‌سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شد. نام این سایت مرتبط با «کتابخانه اسکندریه مصر» به عنوان یکی از بزرگترین اماکن علم و دانش است. «بروستر کیل» و «بروس گلیت» ۳ سال بعد از پایه‌گذاری این وب‌سایت، آن را به شرکت آمازون فروختند. الکسا وظیفه […]

اشتراک گذاری
12 دی 1399
74 بازدید
کد مطلب : 17211

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ وب‌سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شد. نام این سایت مرتبط با «کتابخانه اسکندریه مصر» به عنوان یکی از بزرگترین اماکن علم و دانش است.

«بروستر کیل» و «بروس گلیت» ۳ سال بعد از پایه‌گذاری این وب‌سایت، آن را به شرکت آمازون فروختند.

الکسا وظیفه آنالیز ترافیک وب‌سایت‌ها را بر عهده دارد و می‌تواند سایتها را براساس تعداد بازدید کاربران، رتبه‌بندی کند؛ در واقع الکسا اطلاعات ترافیک دیتا را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده و با آنالیز آنها به مخاطب خود اعلام می‌کند در هر کشور و در کل دنیا پربازدیدترین سایت‌های جهان کدامند البته اطلاعات تکمیلی دیگری هم در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

استارت‌آپ , وب‌سایت آپارات ,

رتبه الکسا همواره مورد توجه کارشناسان سئو بوده است چرا که در این سایت، همه سایت‌های جهان با هم مقایسه می‌شوند و رتبه جهانی و کشوری آنها به لحاظ تعداد مخاطب تعیین می‌شود البته این رتبه‌بندی‌ها دائما در حال به روز رسانی هستند و ممکن است در زمانی که شما این متن را می‌خوانید دچار تغییر شده باشند!

در حال حاضر پربازدیدترین سایت جهان، گوگل است البته طبیعی است که میزان مراجعات مردمی در جهان به موتورهای جستجو بیش از سایر سایتها باشد اما موتورهای جستجوی بسیاری در جهان وجود دارند و تنها برخی از آنها در بین ۵۰ سایت پربازدید جهان قرار دارند؛ این سایتها به جز اینکه موتور جستجو باشند خدمات متنوع دیگری هم ارائه می‌دهند.

استارت‌آپ , وب‌سایت آپارات ,

اما در بین سایت‌های پرمخاطب جهانی، یوتیوب به عنوان یک سامانه اشتراک ویدیو در رتبه دوم قرار دارد و این نشان می‌دهد مخاطبان امروز بیشتر به دنبال محتواهای تصویری می‌گردند؛ به دلیل سیاست مخاطب محور این سایت، امکان بارگذاری هر ویدیویی در آن وجود دارد و همین موضوع باعث انتشار محتواهای خلاف اخلاق در یوتیوب شده و به همین دلیل دسترسی به آن در کشور مسدود است و به عنوان جایگزین این سایت استارتاپ‌های داخلی شروع به فعالیت در این زمینه کردند و حالا آپارات به عنوان یک سایت اشتراک ویدیویی بعد از گوگل، دومین سایت پرمخاطب ایرانی است.

جالب است بدانید آپارات به عنوان یک استارتاپ داخلی در بین ۵۰ سایت پربازدید جهان قرار گرفته است و وقتی شما صفحه ۵۰ سایت برتر جهان را در الکسا باز می‌کنید با وب‌سایت آپارات مواجه می‌شوید. این استارتاپ توانسته به رکورد یک میلیارد و دویست میلیون پخش ویدیو در ماه برسد! و البته در بین کشورهای همزبان مانند افغانستان هم به رتبه بالایی رسیده، به عنوان مثال در رتبه‌بندی الکسا برای کشور افغانستان، استارتاپ آپارات در رتبه یازدهم است.

پربازدیدترین سایتها برای مخاطبان ایرانی

در بین سایتهای پر بازدید جهانی بیشترین آمار مربوط به موتورهای جستجو، سایتهای اشتراک ویدیو و محتوا، سایتهای مخصوص خرید و فروش، شبکه‌های اجتماعی و سایتهای ارائه‌دهنده خدمات است؛ همین ترکیب محتوایی برای سایتهای پرمخاطب داخلی هم وجود دارد.

طبق رتبه‌بندی الکسا پرمخاطب‌ترین سایت ایران، گوگل و بعد از آن، آپارات، دیجی‌کالا، ورزش۳، تلویبیون، شاپرک، نمناک، ویکی‌پدیا، سازمان بورس و دیوار قرار دارند.

برای دسترسی به هر ۵۰ سایت پر مخاطب ایران و جهان می توانید به وب‌سایت الکسا مراجعه کنید.

استارت‌آپ , وب‌سایت آپارات ,

همانطور که دیده می‌شود استارتاپ‌های اینترنتی توانسته‌اند در سالهای اخیر جایگاه خوبی بین مخاطبان داخلی و حتی جهانی پیدا کنند و این نشان از پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها دارد؛ در واقع همین استارتاپ‌ها جسارت ورود به اکوسیستمی استارتاپی را به جوانان کشور داده‌اند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که در بین ۵۰ سایت پرمخاطب ایران بیشتر بازدید‌ها مربوط به سایتهای داخلی است اگر از مجموع این بازدید‌ها سایت گوگل که یک استثنا است را خارج کنیم، می‌بینیم درصد قابل توجهی از بازدید‌های کشور معطوف به سایتهایی با ریشه داخلی است.

بنابراین می‌توان نتیجه‌ گرفت که با توسعه و تکمیل “شبکه ملی اطلاعات” کشورمان میتوان سرعت دسترسی را برای مخاطبان ایرانی به شدت افزایش و هزینه اینترنت مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *