اخبار داغ

از پلی استیشن در سال ۲۰۲۱ چه انتظاراتی داریم؟

۲۰۲۰ سالی پر از پیچ و خم برای شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی بود. شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه خانگی باعث شد تا بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شده و اتفاقات هیجان انگیز و خلاقانه‌ای نیز در آن رخ ندهد. اما کمپانی سونی با عرضه کنسول پلی استیشن ۵ نشان داد که با […]

اشتراک گذاری
12 دی 1399
95 بازدید
کد مطلب : 17225

۲۰۲۰ سالی پر از پیچ و خم برای شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی بود. شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه خانگی باعث شد تا بسیاری از مشاغل با مشکل مواجه شده و اتفاقات هیجان انگیز و خلاقانه‌ای نیز در آن رخ ندهد. اما کمپانی سونی با عرضه کنسول پلی استیشن ۵ نشان داد که با وجود مشکلات یاد شده باز هم می‌توان آغازگر مسیری موفق بود. البته روند ساخت و عرضه این دستگاه نیز مشکلات خاص خود را به همراه داشت، اما مطمئنا سال آینده میلادی (۲۰۲۱) می‌تواند اتفاقات هیجان انگیزی پیرامون کنسول یاد شده رخ دهد.

مطمئنا ۲۰۲۱ می‌تواند سال خوبی برای پلی استیشن ۵ به حساب آید. چرا که اولین سالی خواهد بود که کنسول پلی استیشن از ابتدای آن، در بازار وجود خواهد داشت. البته این دستگاه در مقایسه با ایکس باکس سری ایکس از سی پی یو و پردازنده گرافیکی ضعیف‌تری برخوردار است. اما حافظه SSD پرسرعت آن، برگ برنده این کنسول به حساب می‌آید که تا به حال روی هیچ کنسولی شاهد آن نبوده‌ایم. از طرف دیگر بازی‌های ارائه شده برای هر دو کنسول بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند. اما کمپانی سونی قصد دارد تا با تمرکز روی بازی‌های عرضه شده برای پلی استیشن ۵، کاربران این دستگاه را شگفت زده کند.

در این مطلب، به چند نمونه از مواردی که در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد، اشاره خواهیم کرد و توضیحاتی نیز پیرامون آن‌ها خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید.

God of War: Ragnarok و Horizon Forbidden West

سونی انبوهی از بازی‌های جذاب و هیجان انگیز را برای سال آینده آماده کرده است که از جمله بهترین گیم‌هایی که در صف انتشار قرار گرفته‌اند، می‌توان به God of War: Ragnarok و Horizon Forbidden West اشاره کرد. سازندگان این دو عنوان اعلام نموده‌اند که روند طراحی و توسعه آن‌ها به بهترین شکل ممکن در حال طی شدن است و هیچ گونه تأخیری در زمان عرضه آن‌ها به وجود نخواهد آمد. به نظر می‌رسد که شرکت های بازی سازی در حال رقابتی سخت و تنگاتنگ با یکدیگر به سر می‌برند و با استفاده از تکنولوژی‌های روز، گیم‌هایی جذاب طراحی و تولید می‌کنند. همین موارد باعث می‌شود تا بسیاری از گیمرها، دلیلی برای آپگرید کردن کنسول خود به موارد جدید داشته باشند. در حالی که سونی متعهد شده است که Horizon Forbidden West را برای پلی استیشن ۴ نیز عرضه می‌کند (که البته تصمیم اشتباهی به نظر می‌رسد)، اما هنوز مشخص نیست که نسخه آینده God of War تنها برای پلی استیشن ۵ عرضه می‌شود یا دارندگان نسخه پیشین این کنسول نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

حتی اگر نسخه جدید God of War برای پلی استیشن ۴ نیز عرضه شود، اما بر هیچ کس پوشیده نیست که امکانات گرافیکی کنسول جدید سونی در مقایسه با نسل پیشین قابل مقایسه نیست و برای بهره‌مندی هرچه بهتر از عناوین یاد شده، بهتر است که PlayStation 5 را خریداری نمایید. سونی همچنین در نظر دارد تا بازی‌های زیر را برای پلی استیشن ۵ نیز عرضه کند:

  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Gran Turismo 7

تا به این لحظه، هنوز هیچ گونه حرف و حدیثی در مورد نسخه جدید گیم‌های یاد شده عنوان نشده است.

بازی‌های سری Gran Turismo حدودا دو دهه است که به عنوان یکی از بهترین عناوین در حوزه Racing به فعالیت خود ادامه می‌دهند و آخرین نسخه از آن با ترکیب گذشته، حال و آینده، محصولی جذاب و هیجان انگیز را برای گیمرها به ارمغان آورده است.

بازی‌های انحصاری برای پلی استیشن ۵

از آن جا که تا به حال مشاهده کرده‌ایم، کمپانی سونی هزینه‌‌ای برای اعمال انحصار روی بازی‌ها انجام نمی‌دهد. به عنوان مثال بازی Deathloop and Ghostwire: Tokyo برای مدتی (احتمالا یک سال) تحت انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود و پس از آن، برای ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد.

محصول جدید کمپانی Square Enix با نام Project Athia نیز به صورت پیش فرض، حدودا دو سال تحت انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود و پس از آن، برای کنسول‌های دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. هنوز اطلاعات خاصی در مورد این بازی مرموز در رسانه‌ها عنوان نشده است، اما برخی افراد معتقد هستند که ماحصل این پروژه، نسخه شانزدهم بازی Final Fantasy خواهد بود. البته به نظر می‌رسد که چنین طرز فکری اشتباه است. با توجه به این که هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است، لذا پیش بینی می‌شود که این بازی در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ در دسترس گیمرها قرار گیرد. اما همچنین ممکن است که روند طراحی و توسعه آن به حدی پیش رود که سال آینده، شاهد رونمایی از آن باشیم.

Final Fantasy 16 در حالی که یکی از بهترین عناوین برای پلی استیشن ۵ به حساب می‌آید، اما نسخه پیشین آن به صورت همزمان برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان در دسترس قرار گرفت. کمپانی بازی سازی Square Enix نیز تأیید کرده است که Final Fantasy 16، یکی دیگر از بازی‌هایی خواهد بود که به صورت زمان بندی شده، تحت انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود. از آن جا که این عنوان نیز کماکان با تاریخ عرضه همراه نیست، لذا پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ شاهد پرده بردازی از آن خواهیم بود.

بازی‌های مولتی پلتفرم مانند Hogwarts Legacy، Resident Evil Village و Hitman 3 نیز روند طراحی و توسعه خود را طبق روال پیش بینی شده طی می‌کنند و به این ترتیب، شاهد رونمایی از آن‌ها در سال آینده میلادی (۲۰۲۱) خواهیم بود. هنوز مشخص نیست که یک یا تمامی آن‌ها به صورت زمان بندی شده تحت انحصار پلی استیشن ۵ باشند یا خیر، اما همین موضوع که گیمرها آن‌ها را روی کنسول جدید سونی تجربه خواهند کرد، خیال آن‌ها را راحت می‌کند.

دومین نسخه از PSVR

سونی تا به حال هیچ گونه سند و مدرکی در این مورد رو نکرده است، اما پیش بینی می‌شود که PSVR 2 در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن ۵ عرضه شود. کمپانی سونی به تازگی پتنت هدست PSVR بی‌سیم مجهز به دوربین و کنترلرهایی جدید با قابلیت ردیابی دقیق‌تر را به ثبت رسانده است. بسیاری از اهالی رسانه و تحلیل گران بر این باور هستند که PSVR 2 در حال توسعه بوده، اما اطلاعاتی در مورد زمان عرضه آن در دسترس نیست.

به نظر می‌رسد که ۲۰۲۱ سال خوبی برای رونمایی از PSVR 2 باشد. چرا که نسخه پیشین آن تقریبا به تاریخ انقضاء خود نزدیک شده است. محبوبیت Oculus Quest 2 نشان داده است که اغلب کاربران، به دنبال واقعیت مجازی بوده و نسخه بی‌سیم این محصولات را ترجیح می‌دهند. مدیر بخش تحقیق و توسعه کمپانی سونی اعلام کرده است که او نیاز دارد تا هدست PSVR به حالت بی سیم تبدیل شده و کابل‌های آن به حداقل رسیده و از طرف دیگر، به تکنولوژی‌های روز مانند ردیابی چشم کاربر مجهز شود.

آپدیت‌های نرم‌افزاری (و احتمالا سخت‌افزاری)

همان طور که انتظار می‌رود، در سال ۲۰۲۱ شاهد ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای پلی استیشن ۵ خواهیم بود. از هنگام عرضه، آپدیت‌های کوچکی برای رفع ایرادات آن از سوی سونی ارائه شده است. اما انتظار می‌رود که آپدیت‌های بیشتری در سال آینده میلادی (۲۰۲۱) در دسترس کاربران قرار گیرد. بسیاری از گیمرها از سونی درخواست کرده‌اند تا تم‌های مختلف و امکان فولدربندی مجددا به رابط کاربری نسخه جدید کنسول این شرکت ژاپنی اضافه شود. از آن جا که روز به روز به تعداد دارندگان پلی استیشن ۵ اضافه می‌شود، لذا تعداد درخواست‌ها برای بهبود آن نیز رفته رفته افزایش پیدا می‌کند. فیدبک مشتریان یکی از نکات مهم در حوزه مشتری مداری به حساب می‌آید و رسیدگی به آن ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در کنار آپدیت‌های نرم‌افزاری، جای تعجبی نخواهد بود اگر شاهد ارائه نسخه limited edition پلی استیشن ۵ نیز باشیم. این نسخه می‌‌تواند با قابلیت تعویض صفحات اصلی بدنه همراه باشد که کاربران در صورت تمایل، می‌توانند آن را با مدل‌های دیگر جایگزین نمایند. همین موضوع می‌تواند راهی برای کسب درآمد کمپانی سونی باشد. چرا که صفحات طراحی شده با مدل‌های مختلف، مطمئنا کاربران را بر سر ذوق خواهد آورد.

همچنین از آن جا که خیلی عظیمی از کاربران درخواست کرده‌اند، احتمالا شاهد پشتیبانی پلی استیشن ۵ از حافظه‌های جانبی و قابل ارتقاء خواهیم بود.

در نهایت احتمال خیلی کمی وجود دارد که شاهد رونمایی از پلی استیشن ۵ پرو باشیم. چرا که تا به حال هیچ گونه خبری در این مورد در رسانه‌ها اعلام نشده و حتی حرف و حدیث‌هایی نیز در مورد توسعه آن به گوش نمی‌رسد. همچنین زمانی که یک محصول پرقدرت به دنیای تکنولوژی معرفی شده است، نیازی به توسعه کنسولی قدرتمندتر در این عرصه حس نمی‌شود.

آینده‌ای درخشان

همواره رقابت میان پلی استیشن و ایکس باکس بسیار داغ بوده و تعداد زیادی از کاربران، در مورد نسخه جدید کنسول‌های یاد شده به صورت روزانه در حال بحث و کل کل هستند. اما مانند همیشه، انتخاب بین آن‌ها کاملا یک موضوع سلیقه‌ای بوده و هیچ گاه نمی‌توان گفت کدام یک از آن‌ها نسبت به دیگری بهتر است. با تمام این تفاسیر، ۲۰۲۱ سال بسیار هیجان انگیزی برای کنسول پلی استیشن ۵ و دارندگان آن خواهد بود و به نظر می‌رسد که مسئولان کمپانی سونی، خود را برای روزهایی درخشان آماده می‌کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *