اخبار داغ

ثبت رکوردی تازه در مقدار انتقال گاز ایران

مصرف بهینه برای تامین پایدار گاز ضروری است مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از ثبت رکوردی تازه در تاریخ انتقال گاز کشور خبر داد و اعلام کرد که این مقدار به بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز در روز رسید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا […]

اشتراک گذاری
06 دی 1399
126 بازدید
کد مطلب : 16373
مصرف بهینه برای تامین پایدار گاز ضروری است

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از ثبت رکوردی تازه در تاریخ انتقال گاز کشور خبر داد و اعلام کرد که این مقدار به بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اردبیل، گفت: برای نخستین‌بار با انتقال روزانه بیش از ۸۱۸ میلیون مترمکعب گاز، مقدار انتقال گاز شیرین ایران رکورد زد که در مقایسه با رکورد ثبت انتقال گاز سال ۱۳۹۸، افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده در ۸۶ تأسیسات تقویت فشار و بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خطوط لوله فشار قوی که سه برابر طول قطر کره زمین است، ادامه داد: در هشت ماه نخست امسال،۱۶۳ میلیارد مترمکعب گاز به مبادی مصرف منتقل شده است که در این بخش نیز شاهد افزایش ۴ درصدی نسبت به پارسال بودیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در ادامه به تمهیدهای زمستانی با وجود محدودیت‌ها و شرایط خاص بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰  کیلومتر پیگرانی هوشمند در مراحل مختلف، ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر پیگرانی تمیزکننده، ۲۹ هزار و ۲۱۸ کیلومتر نشت‌یابی خطوط لوله و ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع تعویض پوشش خط لوله از جمله اقدام‌های مهم در این زمان بوده است.

جمشیدی‌دانا درباره مقدار ذخیره‌سازی گاز کشور، گفت: مخازن ذخیره‌سازی در فصل سرما و در زمان مصارف حداکثری به پایداری شبکه انتقال گاز کمک می‌کند که در هشت ماه نخست سال شاهد افزایش ۱۷ درصدی مقدار تزریق گاز به مخزن سراجه و افزایش ۲۶ درصدی ذخیره گاز به مخزن شوریجه بودیم.

وی از نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند سازمان یاد کرد و افزود: حدود ۱۱ هزار نیروی متعهد و متخصص وظیفه نگهداری، تعمیرات و حفاظت خطوط لوله فشار قوی گاز را به‌عهده دارند که حدود یک هزار بهره‌بردار به‌صورت ۲۴ ساعته انتقال گاز را در تأسیسات و خطوط لوله پایش می‌کنند تا هیچ خللی در پایداری انتقال گاز به‌ویژه در فصل سرما به‌وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان از همه مردم خواست تا با مصرف بهینه گاز طبیعی، این مجموعه را در تأمین پایدار گاز به مبادی مصارف خانگی, تجاری و نیروگاهی یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *