اخبار داغ

بارگیری بیش از ۶ کیلومتر خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک

سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک گفت: عملیات بارگیری ۶.۳ کیلومتر خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک از یارد صنعتی خرمشهر پایان یافت. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، وحید مالکی امروز (شنبه، ششم دی‌ماه) ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش حداکثری تیم اجرایی این طرح […]

اشتراک گذاری
06 دی 1399
103 بازدید
کد مطلب : 16430

سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک گفت: عملیات بارگیری ۶.۳ کیلومتر خط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک از یارد صنعتی خرمشهر پایان یافت.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، وحید مالکی امروز (شنبه، ششم دی‌ماه) ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با تلاش حداکثری تیم اجرایی این طرح در بخش کارفرما و پیمانکار، خطوط لوله نخستین مسیر دریایی منتهی به گوی شناور صادراتی پایانه جاسک بارگیری شد.

وی افزود: در مجموع ۵۲۰ شاخه لوله ۳۶ اینچ پس از پوشش‌دهی در کارخانه اندود بتن خرمشهر توسط دو شناور «کمال ۲۲» و «DN151» بارگیری شد و در روزهای آینده اسکله یارد صنعتی خرمشهر را به مقصد آب‌های دریای عمان ترک می‌کنند.

سرپرست طرح توسعه پایانه نفتی جاسک با اشاره به این طرح فراملی که همزمان با رویارویی صنعت نفت کشور با اعمال بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های غیرقانونی امریکا اجرا می‌شود، گفت: با وجود همه محدودیت‌های موجود، وزارت نفت مصمم است تا با همکاری شرکت‌های داخلی فاز نخست دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور را در سواحل مکران تا پایان امسال به بهره‌برداری برساند.

مالکی افزود: در همین زمینه و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از انتقال این دو محموله به موقعیت دریایی پایانه نفتی جاسک، عملیات لوله‌گذاری یک رشته خط لوله ۳۶ اینچ دریایی به طول ۶.۳ کیلومتر از ساحل جاسک به محل استقرار نخستین گوی شناور صادراتی توسط شناور سی‌مستر آغاز می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد با تلاش تیم‌های مختلف اجرایی ضمن رعایت دستورعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد در شرایط مقابله با شیوع ویروس کرونا، عملیات لوله‌گذاری نخستین خط لوله زیردریایی پایانه نفتی جاسک در بهمن‌ماه امسال پایان یافت.

هدف از اجرای کامل طرح پایانه صادراتی جاسک صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از طریق هر یک از سه گوی شناور در تأسیسات فراساحلی این پایانه است که افزون بر کاهش اتکای صادرات نفت ایران به تنگه هرمز، مزیت‌های سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و اجتماعی را به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *