اخبار داغ

عدم ایجاد ساز و کار مناسب برای تصویب رشته های حوزه دفاعی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ دانشگاه و بیش از ۲۰ مرکز تحقیقاتی در نیروهای مسلح فعال هستند اما متأسفانه حتی برای تصویب رشته‌ای دانشگاهی در این حوزه سازوکار مناسبی شکل نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،جلسه ١۴١ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب […]

اشتراک گذاری
05 دی 1399
155 بازدید
کد مطلب : 16264

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۱۶ دانشگاه و بیش از ۲۰ مرکز تحقیقاتی در نیروهای مسلح فعال هستند اما متأسفانه حتی برای تصویب رشته‌ای دانشگاهی در این حوزه سازوکار مناسبی شکل نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،جلسه ١۴١ ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار قرائی آشتیانی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

سعید رضا عاملی اظهار داشت: حوزه دفاعی کشور با همه تنوع و ظرفیتی که در آن وجود دارد، یکی از سرمایه‌های بزرگ ملی کشور است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتماد ملی در کشور به حوزه دفاعی اختصاص دارد، افزود: حوزه دفاعی کشور هم بُعد بازدارنده‌ای برای هر نوع خطرزایی برای کشور و هم فضای احساس امنیت را برای مردم و کشور فراهم کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به بودجه تحقیق و توسعه دفاعی کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: ۴۱ درصد بودجه تحقیق و توسعه آمریکا در سال ۲۰۲۱ متعلق به حوزه دفاعی و ۳۱ درصد متعلق به حوزه سلامت است که حاکی از این است که در حوزه علم وفناوری، حوزه دفاعی وزن‌دهی بیشتری دارد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابراز امیدواری کرد: شرایطی در دنیا ایجاد شود که نیاز به اعتبارات دفاعی کاهش یابد و بیشتر به حوزه سلامت، غذا و… توجه شود؛ اما با وجود فضای دشمنانه، گریزی نیست که سرمایه‌گذاری جدی در کشورمان به حوزه دفاعی اختصاص پیدا کند.

وی در مورد نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای تدوین این سند در ستاد نیروهای کل مسلح و ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که امید است با تصویب این سند، شاهد موفقیت‌های بیشتر در حوزه دفاعی کشور باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: برنامه‌های دراز مدت در حوزه دفاع برای طی کردن یک مسیر یکپارچه در این حوزه ضرورت دارد.

عاملی خاطرنشان کرد: ١۶ دانشگاه و بیش از ۲۰ مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در نیروهای مسلح فعال هستند که یک عرصه گستره دانش و پژوهشی دفاعی را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما متأسفانه حتی برای تصویب رشته‌ای دانشگاهی در این حوزه سازوکار مناسبی شکل نگرفته است.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: ۶٨ هزار واحد ساعت، ٢ هزار متخصص و چندین جلسه برای تصویب سند علمی، دفاعی و امنیتی کشور اختصاص پیدا کرده است.

عاملی در پایان سخنان خود با بیان اینکه حوزه دفاعی کشور جنبه‌های تخصصی خاص خود را دارد، تأکید کرد: حوزه دفاعی باید برای تحقیق و توسعه و آموزش از بدنه دانشگاهی کشور استفاده کند چرا که در این صورت موفقیت بیشتری به دست خواهد آورد؛ البته در حال حاضر نیز بخش زیادی از اقدامات و پژوهش‌های دفاعی کشور در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *