اخبار داغ

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به بهره‌برداری رسمی رسید

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزارتن اسید کلریدریک با فرمان رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید. به گزارش تجهیز نیوز واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در سال ۹۷ به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف و در کمتر از ۲۴ […]

اشتراک گذاری
04 دی 1399
111 بازدید
کد مطلب : 16122

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزارتن اسید کلریدریک با فرمان رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش تجهیز نیوز واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در سال ۹۷ به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف و در کمتر از ۲۴ ماه به همت متخصصان داخلی تکمیل شد و امروز (پنجشنبه، چهارم دی‌ماه) به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

این واحد با سرمایه‌گذاری ۵۸۵ میلیارد ریال ساخته شده که با ۲۲.۸ هزار تن اسیدسولفوریک و ۳۴ هزار تن کلرید پتاسیم ناخالص به‌عنوان خوراک، دارای ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۵۰ هزار تن اسید کلریدریک است.

ارزش فروش محصولات واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه در مجموع ۴۶۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی می‌شود.

واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با لیسانس CNBM چین و ازسوی شرکت مهندسی صنعت افروزان عرصه پارس قشم به‌عنوان پیمانکار مهندسی، تدارکات، خرید، طراحی و اجرا شده است.

ساخت واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه برای ۷۰ نفر در زمان پروژه و برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در دوران بهره‌برداری اشتغال‌زایی ایجاد کرده است که بیش از ۹۵ درصد از نیروهای شاغل در این واحد بومی هستند.

شرکت پتروشیمی ارومیه از شرکت‌های زیرمجموعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) و هلدینگ خلیج‌فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *