اخبار داغ

نقش بانوان فرهیخته در شکل گیری تمدن اسلامی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش بانوان و مادران در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر مادران و زنان جهادی نبودند پای بسیاری از مردم به جبهه باز نمی‌شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این مرکز با بنیاد حفظ […]

اشتراک گذاری
04 دی 1399
117 بازدید
کد مطلب : 16195

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش بانوان و مادران در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر مادران و زنان جهادی نبودند پای بسیاری از مردم به جبهه باز نمی‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این مرکز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز پنجشنبه ۴ آذرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: باید درس‌های آن دوران را به‌روزرسانی و روش‌های آن را بازسازی کنیم.

وی توسعه و تمدن اسلامی را مرهون یک جامعه فرهیخته دانست و افزود: هرچه جامعه فرهیخته‌تر باشد، سرعت تمدنی آن بیشتر می‌شود و خانم‌ها در حوزه دین این نقش ارزشمند را برعهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران جوشش عفیفانه بانوان در دفاع مقدس را مایه قوت قلب در دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: در آن دوران زنان فرهیخته را در کنار مردان فرهیخته دیدیم و ایثار و شهادت مرهون زنان جهادگر است.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: اضافه شدن دو واحد درسی مربوط به دفاع مقدس به مباحث آموزشی فرصت مناسبی برای ارتقای این فرهنگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت‌پور ماموریت حوزه‌های علمیه خواهران را اجرایی کردن حوزه انقلابی دانست و گفت: در صورت ایفای این نقش است که حوزه به جایگاه حقیقی خود می‌رسد و در تحولات اثرگذار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *