اخبار داغ

باید افراد کنشگری فعال اجتماعی تربیت کنیم

باید تلاش کنیم تا افراد جریان ساز، اهل فکر و دغدغه تربیت شوند تا بتوانند کنشگری فعال اجتماعی داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی،امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران که در قم برگزار شد، اظهار داشت: سر و سامان […]

اشتراک گذاری
04 دی 1399
144 بازدید
کد مطلب : 16187

باید تلاش کنیم تا افراد جریان ساز، اهل فکر و دغدغه تربیت شوند تا بتوانند کنشگری فعال اجتماعی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی،امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران که در قم برگزار شد، اظهار داشت: سر و سامان حوزه های علمیه خواهران از لحاظ فیزیکی و نظم و ترتیب در استان به ویژه سنندج از حوزه علمیه برادران بهتر است.

وی با بیان این که در استان کردستان نیاز به کادرسازی داریم و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تأکید دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا افراد جریان ساز، اهل فکر و دغدغه در استان تربیت شوند تا بتوانند کنشگری فعال اجتماعی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: ما در استان به دنبال تربیت طلابی با شاخصه های علم، تقوا و مروج نظام اسلامی هستیم یعنی طلابی که عالم مهذب باشند.

وی با بیان این که جامعه خواهران اهل تشیع در استان کردستان می توانند بسیار فعال بوده و اثرگذاری اجتماعی داشته باشند، افزود: باید بسترهای این فعالیت ها را ایجاد و تقویت کنیم و جایگاه اجتماعی به خواهران طلبه بدهیم تا بتوانند بهتر از گذشته مفید اثر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت مدارس علمیه خواهران در کردستان، اظهار داشت: برنامه های خوبی از سوی طلاب خواهر در سطح استان در حال انجام است، ولی باید بستر فعالیت ها تقویت شود.

وی افزود: باید طلاب خواهر را به سمتی سوق دهیم که کنشگران دین، مذهبی و اجتماعی فعال و خوبی باشند و بتوانند قدرت دعوت اطرافیان به فعالیت های دینی را ضمن پرهیز از اختلاف افکنی ها پیدا کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر توسعه سطح ۳ در استان کردستان، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد که فعال شدن دروس اقتضائی و تقویت برخی رشته ها همچون رشته های حدیثی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک می تواند تأثیرگذار باشد.

وی راه اندازی رشته های سطح ۴ در استان کردستان جهت تربیت اساتید بومی برای تدریس دروس سطح ۳ را نیز از دیگر برنامه ها دانست و خاطرنشان کرد: تا فراهم شدن بسترهای لازم می توانیم دروس سطح ۴ را در چند رشته به صورت مجازی فعال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استان کردستان را نیز یکی از فعالیت های اولیت دار عنوان کرد و گفت: یکی از سیاستگذاری های ما در این زمینه خلق ثروت برای مدارس علمیه است تا بتوانند مخارج خود را تأمین کنند.

وی در پایان تربیت طلاب فعال اجتماعی برای تشکیل شبکه مردمی دینی و مذهبی در استان کردستان را ضروری دانست و افزود: اگر طلاب خواهر بتوانند یک مقبولیت مردمی را در بین مردم کسب کنند، بسیاری از اهداف آنها عینیت خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *