اخبار داغ

گزینه‌های احتمالی ریاست فدراسیون فوتبال/ از جادوگر تا مرد جنجالی

رئیس جدید فدراسیون فوتبال، ۱۰ اسفند ماه با برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص خواهد شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بعد از کناره گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شود و در شرایطی که قرار بود چند ماه پیش انتخابات رئیس جدید فدراسیون برگزار شود، اما این […]

اشتراک گذاری
03 دی 1399
159 بازدید
کد مطلب : 16020

رئیس جدید فدراسیون فوتبال، ۱۰ اسفند ماه با برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص خواهد شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بعد از کناره گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال، این فدراسیون با سرپرستی حیدر بهاروند اداره می‌شود و در شرایطی که قرار بود چند ماه پیش انتخابات رئیس جدید فدراسیون برگزار شود، اما این موضوع به علت اینکه فیفا اساسنامه فدراسیون فوتبال را تائید نکرد، به تعویق افتاد.

در نهایت ۸ آذر ماه سال جاری با برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال، اساسنامه اصلاح شده مورد تائید فیفا قرار گرفت و مقرر شد در تاریخ ۱۰ اسفند ماه، رئیس جدید این فدراسیون با برگزاری مجمع انتخاباتی معرفی شود.

حال با مشخص شدن زمان برگزاری این انتخابات صحبت‌های مختلفی در مورد نفراتی که برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد خواهند شد، مطرح می‌شود. برای آشنایی بیشتر با گزینه‌های احتمالی به بررسی کارنامه آن‌ها در فوتبال کشورمان پرداختیم.

حیدر بهاروند

بعد از کناره گیری مهدی تاج به علت بیماری از ریاست فدراسیون فوتبال، بر اساس قانون که در چنین شرایطی نایب رئیس جانشین رئیس می‌شود حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال انتخاب شد. در کارنامه مدیریتی او می‌توان به ریاست هیئت فوتبال استان لرستان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ اشاره کرد. بهاروند در سال ۱۳۹۵ از طرف مهدی تاج به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتبال و نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال معرفی و این انتخاب با کسب ۵۶ رای از ۵۸ رای موجود مجمع فدارسیون فوتبال تائید شد.

از سمت‌هایی که بهاروند در فوتبال کشورمان داشته است می‌توان به سرمربیگری در تیم‌های فوتبال افلاک و خیبر خرم آباد، مدیر عامل باشگاه خیبر خرم آباد، دبیر هیئت فوتبال استان لرستان، رئیس هیئت فوتبال استان لرستان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان لیگ فوتبال و نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اشاره کرد.

محمد حسین قریب

محمدحسین قریب مدتی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال تهران بود. علی فتح‌الله‌زاده در روز ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۲ و پیش از پایان فصل جای خود را به محمدحسین قریب داد. ایجاد ارتباط باشگاه استقلال با باشگاه‌های اروپایی و انتقال شماری از ملی‌پوشان استقلال به اروپا در این دوره موجب بهبود اوضاع مالی باشگاه شد. قلعه‌نویی در دوران مدیریت قریب برنامهٔ سه ساله‌ای را برای جوان‌گرایی در باشگاه استقلال ارائه داد که در سال سوم (فصل ۸۵–۱۳۸۴) به قهرمانی استقلال در لیگ برتر انجامید. او در دوره‌ قبلی انتخابات فدراسیون فوتبال نیز نامزد و تائید صلاحیت شده بود. پیش بینی می‌شود در این دوره نیز او یکی از گزینه‌های احتمالی برای شرکت در انتخابات باشد.

محمدرضا زنوزی

علیرضا منصوریان سرمربی برکنار شده تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد مالک این باشگاه ادعا کرده است که او قصد دارد برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند. زنوزی مالک و سهامدار چندین شرکت تولیدی، صنعتی، خدماتی، علمی، بانکی و ورزشی در ایران است. او از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۶ رئیس هیئت بدمینتون آذربایجان بوده و این تنها سمت دولتی او بوده است. حضور او در فوتبال کشورمان در حال حاضر محدود به مالکیت تیم فوتبال تراکتور تبریز است که با حواشی نیز همراه بوده است.

علیرضا منصوریان در مورد زنوزی گفت: این خبر را به فوتبالی‌ها به خصوص هواداران استقلال و پرسپولیس بدهم که اگر زنوزی رئیس فدراسیون فوتبال شود، با این دیدگاهی که در ذهنش دارد، استقلال و پرسپولیسی‌ها را سلاخی خواهد کرد.

علی کریمی

علی کریمی یکی از اسطوره‌های تکرار نشدنی فوتبال کشورمان است که به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال آماده است. با توجه به اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفته می‌شود حضور فوتبالیست‌های سابق برای ثبت نام و شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال تسهیل شده است و مشکلی برای حضور علی کریمی و دیگر پیشکسوتان فوتبال کشورمان در این انتخابات و امتحان کردن شانس‌شان برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

کریمی در طول دوران حضورش در فوتبال کشورمان و حتی بعد از خداحافظی اش از زمین فوتبال یکی از منتقدان فدراسیون فوتبال و مدیران ورزشی بوده است. مناظره او و مهدی ساکت، دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال یکی از رویارویی ها‌ی جالب توجه فوتبالیست‌ها و مدیران فوتبالی کشورمان بوده است.

مصطفی آجرلو

مصطفی آجرلو در کارنامه مدیریتی اش سابقه حضور در سمت مدیرعاملی باشگاه تراکتور تبریز را در کارنامه دارد. او از خرداد ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۷ نفر اول کادر مدیریتی سرخ پوشان تبریز بود. آجرلو همچنین در باشگاه‌های پاس تهران و استیل آذین سابقه مدیریت دارد. او در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۹۵ شرکت کرد. آجرلو در این انتخابات با مهدی تاج و عزیزالله عزیزمحمدی برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال رقابت کرد تا این که با کسب ۱۵ رأی در مقابل ۵۰ رای مهدی تاج و ۶ رأی عزیزالله عزیزمحمدی، نتوانست به ریاست این فدراسیون دست یابد.

در این بین نام‌های دیگری، چون شهاب عزیزی خادم، هدایت الله ممبینی و عباس صوفی نیز شنیده می‌شود. در بین نفرات نام برده شده به جز علی کریمی، حیدر بهاروند و محمدرضا زنوزی در مجمع انتخاباتی که لغو شد، باقی نفرات ثبت نام کرده و تائید صلاحیت شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *