اخبار داغ

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس برای بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در ابتدای نشست عصر امروز (سه‌شنبه، دوم […]

اشتراک گذاری
03 دی 1399
116 بازدید
کد مطلب : 16003

نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ کل کشور با حضور رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برگزار شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی در ابتدای نشست عصر امروز (سه‌شنبه، دوم دی‌ماه) با اشاره به حکمت و سابقه تشکیل چنین نشست‌های مشورتی بین دولت و مجلس در سال‌های گذشته، تصریح کرد: هر ساله پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و پیش از آغاز بررسی آن در کمیسیون تلفیق، مقام‌های اقتصادی دولت و مسئولان تدوین بودجه در سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق نشست مشترکی برگزار می‌کردند و پس از طرح مباحث مرتبط با لایحه بودجه ازسوی دو طرف، نتایج بسیار سودمند و پرفایده‌ای در زمینه  بررسی لایحه در صحن مجلس به‌دست می‌آمد و سبب نزدیک شدن نگرش و دیدگاه‌های دولت و مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده می‌شد.

وی اظهار امیدواری کرد که این نشست مشترک نیز در بررسی و تصویب لایحه بودجه در مجلس مفید و مؤثر واقع شود و دو طرف بتوانند با بیان دیدگاه‌های خود و با تشریح و تبیین الزام‌ها، اقتضائات و مؤلفه‌هایی که بودجه سال که باید بر اساس آن تنظیم شود، به اشتراک نظر برسند.

در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه و راه‌های تحقق رهنموهای مقام معظم رهبری در بودجه سال آینده را عنوان کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به تلاش‌های دولت در سال‌های گذشته و ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، آن را یک ضرورت خواند و اظهار امیدواری کرد مجلس محترم نیز لایحه بودجه را در زمان تعیین‌شده بررسی کند و دولت هم بتواند آیین‌نامه مرتبط با بودجه را در زمان مقرر تصویب و اجرا کند.

روحانی با بیان اینکه تصویب لایحه بودجه در موعد مقرر نیز ضرورت است، گفت: شرایط کشور ایجاب می‌کند تا با حفظ انسجام و اراده‌ای مشترک میان مسئولان، خدمت به مردم با سرعت و دقت پیگیری و انجام شود.

وی تأکید کرد: مردم از مسئولان کشور انتظار دارند با حساسیت و جدیت وظایف خود را انجام دهند و امور کشور به دلیل اختلاف سلیقه و نظرها متوقف نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *