اخبار داغ

سقف توسعه ظرفیت پالایش نفت چین کجاست؟

طبق گزارشی با عنوان «محدودیت نفتی چین ۲۰۲۰» چین باید تا سال ۲۰۲۵ میلادی ظرفیت پالایش نفت خام خود را در سطح کمتر از ۹۳۰ میلیون تن حفظ کند. به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، گزارش روز دوشنبه (یکم دی‌ماه) «محدودیت نفتی چین ۲۰۲۰» نشان داد که این کشور آسیایی برای کاهش انتشار مجموع کربن خود پیش از […]

اشتراک گذاری
02 دی 1399
48 بازدید
کد مطلب : 15738

طبق گزارشی با عنوان «محدودیت نفتی چین ۲۰۲۰» چین باید تا سال ۲۰۲۵ میلادی ظرفیت پالایش نفت خام خود را در سطح کمتر از ۹۳۰ میلیون تن حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، گزارش روز دوشنبه (یکم دی‌ماه) «محدودیت نفتی چین ۲۰۲۰» نشان داد که این کشور آسیایی برای کاهش انتشار مجموع کربن خود پیش از سال ۲۰۳۰ میلادی، باید ظرفیت پالایش را مهار و تولید پلاستیک را ممنوع کند و تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند مصرف نفت خام این کشور را به بالاترین مقدار یعنی ۷۲۰ میلیون تن برساند.

در این گزارش آمده است که این کشور باید ظرفیت پالایش نفت خام را تا سال ۲۰۲۵ در سطح کمتر از ۹۳۰ میلیون تن حفظ کند، پالایشگاه‌های قدیمی با ظرفیت سالانه کمتر از ۵ میلیون تن غیرعملیاتی و ساختار فرآورده‌های پالایشی نفت بهینه شود.

بر اساس این گزارش که به سفارش شورای دفاع از منابع طبیعی و مرکز تحقیقات توسعه (DRC) شورای دولتی چین تهیه شده است، پیش‌بینی می‌شود چین در پنج سال آینده ۱۴۰ میلیون تن به ظرفیت پالایشی مجتمع عظیم پالایشی یکپارچه خود اضافه کند و تولید حداقل ۷۰ میلیون تن از پالایشگاه‌های کوچک شمال و شرق چین را که از نظر زیست محیطی آلوده هستند تعطیل کند.

ظرفیت پالایش نفت چین در سال ۲۰۱۹ به ۸۶۳ میلیون تن رسید و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰، ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن دیگر به این ظرفیت اضافه شود.

بر اساس این تحقیق، تا سال ۲۰۲۵ حداقل ۳۸ میلیون و ۵۷۰ هزار تن از تقاضای نفت خام و تا سال ۲۰۳۵، ۸۳ میلیون و ۹۰ هزار تن از تقاضای نفت از طرف عرضه و تقاضا در بخش پتروشیمی کاهش می‌یابد.

سیاست‌های محدودیت و منع استفاده از برخی محصولات پلاستیکی مانند مالچ پلاستیکی مورد استفاده در بخش‌های کشاورزی نیز باید در اسرع وقت عملی شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *