اخبار داغ

این روستاها در جنگل آمازون را فرازمینی‌ها ساخته اند؟ +عکس

آمازون، نام بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد. بیش از نیمی از تمامی جنگل‌های بارانی باقی‌مانده در جهان در آمازون قرار دارد. مساحت جنگل‌های آمازون ۵٫۵ میلیون کیلومتر مربع است که بین ۹ کشور تقسیم شده‌است. با استفاده از […]

اشتراک گذاری
02 دی 1399
46 بازدید
کد مطلب : 15850

آمازون، نام بزرگ‌ترین جنگل بارانی جهان است که در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته و بیشتر آن در خاک برزیل و پرو جای دارد. بیش از نیمی از تمامی جنگل‌های بارانی باقی‌مانده در جهان در آمازون قرار دارد. مساحت جنگل‌های آمازون ۵٫۵ میلیون کیلومتر مربع است که بین ۹ کشور تقسیم شده‌است.

با استفاده از اسکنرهای لیزری از راه دور که بر روی هیلکوپترها نصب شده بود، باستان‌شناسان توانستند آنچه زیر جنگل‌های آمازون قرار دارد را مشاهده نمایند، آنها در این مشاهده مجموعه‌ای از روستاهای باستانی که به شکل ساعت کنار یکدیگر قرار گرفته بودند را کشف کردند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ساینس الرت، آنچه به نام روستاهای تپه‌ای شناخته می‌شود پیش از این بررسی هم شناسایی شده بود، اما این تکنولوژی جدید جست و جو گر توانست، دقیقا شیوه نظم آنها را مشخص سازد. همچنین به لطف این فناوری، داده‌ها، بدون نیاز به کار مشقت‌‌بار و حفاری زمین جمع آوری شد.

روستاهای فرازمینی‌ها در آمازون؟

باستان‌شناسان، مجموعه‌ای از روستاهای به‌هم پیوسته که به شکل ساعت بودند را در جنگل‌های آمازون کشف کردند. این دستگاه اسکن که «لیدار» نام دارد، پیشتر در دیگر ابزارها و وسایلی مانند ماشین‌های خودران و مدل‌های جدید آیفون نیز به کار رفته بود.

«خوزه ایراتره» از دانشگاه «اکستر» کشور بریتانیا دراینباره می‌گوید: « «لیدار»  درجهت شناسایی این روستاها و مشخصه‌های آن مانند جاده‌هایش کمک فراوانی کرد. این شناسایی پیشتر بدون این فناوری امکان نداشت. حتی بهترین داده‌های ماهواره ای نیز نتوانسته بود، آنچه درون این جنگل‌ها می‌گذرد را نشان دهد.»

پژوهشگران به جای کار بر روی هر تپه با این فناوری توانستند طرح کلی این روستاها و ارتباطات آن‌ها را مشاهده نمایند. این دستگاه نشان داد که چگونه این روستاها ۱۳۰۰تا ۱۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به این شکل خاص کنار یکدیگر قرار گرفتند.

در مقاله منتشر شده درباره این پژوهش آمده است: « طرح مکانی یکنواخت روستاهای تپه‌ای به‌مانند دیگر روستاهای حلقه‌ای دوره «نئوتروپیک بوده است. این احتمال نماینگر ای شکل فیزیکی زندگی بومی‌های آمریکایی است.» امروزه در بخش برزیلی جنگل‌های آمازون بیش از ۲۴ میلیون نفر زندگی می‌کنند که شامل صدها هزار مردم بومی است که به ۱۸۰ قبیله گوناگون تعلق دارند.

شواهد ژنتیک و مردم‌شناختی نشان می‌دهد که مردم بومی آمازون سرخ‌پوستانی هستند که ریشه آن‌ها مانند دیگر سرخ‌پوستان آمریکا به مهاجرانی بازمی‌گردد که بین ۱۳ هزار تا ۱۷ هزار سال پیش از سیبری آغاز به حرکت کردند. این مهاجران در پایان واپسین عصر یخ‌بندان یعنی زمانی که تنگه برینگ هنوز به شکل پلی یخ‌زده قاره آسیا را به قاره آمریکا متصل می‌کرد از این تنگه گذشته و به آمریکای شمالی رسیدند. نوادگان این مهاجران مدت‌ها بعد از سوی شمال غرب آمازون به منطقه آمازون وارد شدند.

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *