اخبار داغ

اجرای موفق رزمایش واکنش در شرایط اضطرار در انبار نفت ارومیه

رزمایش ایمنی و خاموش کردن آتش با هدف ایجاد آمادگی بیشتر و واکنش در شرایط اضطرار با حضور واحدهای عملیاتی، خدمات مهندسی و ایمنی و آتش‌نشانی در انبار نفت مرکزی ارومیه برگزار شد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد، مدیر منطقه با حضور در این […]

اشتراک گذاری
02 دی 1399
72 بازدید
کد مطلب : 15918

رزمایش ایمنی و خاموش کردن آتش با هدف ایجاد آمادگی بیشتر و واکنش در شرایط اضطرار با حضور واحدهای عملیاتی، خدمات مهندسی و ایمنی و آتش‌نشانی در انبار نفت مرکزی ارومیه برگزار شد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، احمد مجرد، مدیر منطقه با حضور در این رزمایش گفت: رزمایش واکنش در شرایط اضطرار در محل انبار نفت مرکزی ارومیه با هدف شناسایی نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت در محوطه مخازن انبار نفت ارومیه اجرا شد.

وی بالا بردن ضریب ایمنی کارکنان در مقابله با شرایط اضطرار، افزایش همکاری با واحدهای درون‌سازمانی و بررسی ضریب کارکرد تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تأکید کرد: رزمایش در بخش‌های مختلف تأسیسات و عملیات و با وقوع حریق فرضی در مخزن شماره ۹ انبار نفت در اثر سرریز فرآورده هنگام دریافت سوخت از خط لوله نفت آغاز و با واکنش و اقدام به‌موقع کارکنان عملیات و به‌کارگیری تجهیزات و ادوات ایمنی و آتش‌نشانی انبار نفت با موفقیت مهار و خاموش شد.

مجرد تصریح کرد: این رزمایش برای نخستین بار بدون حضور سازمان‌های امدادی به‌دلیل شیوع گسترده و بحرانی ویروس کووید-۱۹ برگزار شد و دو موضوع مهم ایمنی و تأمین سوخت‌رسانی در شرایط بحرانی مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه انبار نفت مرکزی ارومیه به‌عنوان یکی از انبارهای راهبردی کشور به شمار می‌رود و سوخت‌رسانی در استان وابستگی زیادی به این انبار دارد، عنوان کرد: این انبار در سوخت‌رسانی به صنایع و جایگاه‌های سوخت شهر ارومیه اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌طوری که سوخت بسیاری از جایگاه‌های عرضه در ارومیه و شهرهای شمال استان و بسیاری از صنایع بزرگ از این انبار نفت تأمین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *