اخبار داغ

حمله راکتی گسترده به سفارت آمریکا در بغداد

 منابع خبری از برخورد چند راکت به منطقه سبز بغداد خبر دادند. از زمان حمله صورت گرفته از اوایل نوامبر به این منطقه دیپلماتیک در بغداد، حمله امشب اولین مورد از این دست بوده است. رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی این کشور، شلیک چندین راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء را […]

اشتراک گذاری
01 دی 1399
98 بازدید
کد مطلب : 15537

 منابع خبری از برخورد چند راکت به منطقه سبز بغداد خبر دادند. از زمان حمله صورت گرفته از اوایل نوامبر به این منطقه دیپلماتیک در بغداد، حمله امشب اولین مورد از این دست بوده است.

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی این کشور، شلیک چندین راکت به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء را تایید کردند.

یک مقام امنیتی عراق به موازین نیوز گفت: منطقه الخضراء در مرکز بغداد هدف شلیک چندین راکت قرار گرفت، اما سامانه دفاعی سی‌رام سفارت آمریکا این موشک‌ها را دفع کرده است، حال آنکه صابرین نیوز، رسانه نزدیک به محور مقاومت عراق، می‌گوید که تاکنون ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

به گفته این منبع آژیرهای هشدار از داخل پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا به صدا درآمده است.

همچنین یک بالگرد اسپانیایی بر فراز پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا به پرواز درآمده است.

شبکه‌های المیادین و الجزیره نیز با انتشار این خبر گفتند که بالگردهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در بغداد مشغول گشت زنی هستند.

المیادین هم گفت که هواپیمای تجسسی آمریکا هم بر فراز منطقه الخضراء در حال پرواز است.

گردان‌های حزب الله عراق اعلام کردند: بمباران سفارت شرارت (سفارت آمریکا) در این بازه زمانی بی انضباطی است و نهاد‌های مسئول باید عاملین را شناسایی و بازداشت کنند.

این گردان‌ها با صدور بیانیه‌ای گفتند: حمله خودسرانه به پادگان نظامی سفارت، تهدیدی واقعی برای غیر نظامیان است و خواهان پایان فعالیت‌های نظامی امریکا در مناطق مسکونی امن بغداد شدند.

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز بیانیه‌ای درباره موشک‌هایی که منطقه سبز را هدف قرار داده بود صادر و تاکید کرد، حمله از اردوگاه الرشید بوده است.

این ستاد افزود: شامگاه امروز، گروهی غیر قانونی چندین موشک به سوی منطقه سبز بغداد شلیک می‌کنند و محل حمله نیز اردوگاه الرشید بوده است.

این گردان‌های افزودند: موشک‌ها به داخل مجموعه‌ای مسکونی و چندین ساختمان مسکونی القادسیه اصابت کرده که خساراتی به این ساختمان‌ها و چندین خودرو زده؛ بدون اینکه تلفات جانی داشته باشد.

واکنش سفارت آمریکا

سفارت آمریکا در بغداد در واکنش به حمله راکتی شامگاه یکشنبه به مقر آن در منطقه «الخضراء» بغداد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «سفارت آمریکا تایید می‌کند، راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت.»

بر اساس این بیانیه، خسارات اندکی بر اثر این حمله به مجتمع سفارتخانه وارد آمد، اما تلفات جانی نداشت.

سفارت آمریکا گفت، گزارش‌هایی دریافت کرده است که حاکی از وارد آمدن خسارت به مناطقی مسکونی در نزدیکی سفارت آمریکا و احتمالا جراحت برخی از غیرنظامیان بی گناه عراقی است.

سفارت آمریکا تاکید کرد: «همان طور که بار‌ها گفتیم، این دست حملات علیه تاسیسات دیپلماتیک، نقض قانون بین المللی و تعرض مستقیم به حاکمیت دولت عراق است.»

سفارت آمریکا از همه رهبران گروه‌های سیاسی و دولتمردان این کشور خواست برای ممانعت از وقوع چنین حملاتی، گام‌هایی بردارند و عاملان آن را مجازات کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *