اخبار داغ

فارغ التحصیلی۱۵۰نفر از دانش پژوهان مرکز فقهی ائمه اطهار

به جرأت می توان گفت هیچ مجموعه ای همانند مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نتوانسته است نشست های علمی بزرگی را در تبیین افکار سلفی ها و تکفیری ها داشته باشد؛ ما این موارد را برگزار کرده ایم و فایل آنها را پیاده ساخته ایم که در اختیار اهل علم قرار خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری […]

اشتراک گذاری
01 دی 1399
150 بازدید
کد مطلب : 15668

به جرأت می توان گفت هیچ مجموعه ای همانند مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نتوانسته است نشست های علمی بزرگی را در تبیین افکار سلفی ها و تکفیری ها داشته باشد؛ ما این موارد را برگزار کرده ایم و فایل آنها را پیاده ساخته ایم که در اختیار اهل علم قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین حسین حبیبی تبار رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)، ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در ابتدای سخنان خود نسبت به اظهارات اخیر و موهوم نسبت به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد و گفت: این شخص که قبلا اعتقاد به نظام و انقلاب اسلامی داشت، اما با وقاحت نسبت به رهبری معظم انقلاب توهین کرده و سخنانی را بر زبان جاری کرد که در راستای خواسته های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و صهیونیزم جهانی است، لذا ما این سخنان و اظهارات را به شدت محکوم و تقبیح می کنیم.
وی ادامه داد: این منطق سخنان سخیف، مانند این است که بگوییم خون های ریخته شده از خوارج به گردن امیرمؤمنان(ع) است؛ اینقدر این سخنان بی منطق و قابل تقبیح است و ما این سخنان زشت را به شدت تقبیح و محکوم می کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار در ادامه به تشریح بخشی از فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۳ در راستای منویات امام خمینی (ره) به دستور مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با چند هدف تاسیس شد.

وی افزود: ترویج مکتب نورانی اهل بیت(ع)، دفاع  و پاسخگویی به شبهات، دفاع از اندیشه های تقریبی اهل بیت(ع) با گفتمان و برهان های علمی و البته نزدیک کردن مذاهب اسلامی از لحاظ فکری از اهداف نورانی تاسیس این مرکز می باشد؛ این مرکز توفیق پیدا کرده در سطح دو، سه و چهار در رشته هایی از حوزه مجوز گرفته و دانش پژوه تربیت کرده و در داخل و خارج کشور خدمات و برکات زیادی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی تبار افزود: بخش امور بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) جهت نشر فرهنگ غنی اهل بیت تشکیل شده و امام خمینی(ره) در یکی از فرمایشات خود می فرمایند که انقلاب ما باید به جهان صادر شود و مراد ایشان صدور تفکر انقلابی بوده و با سلاح نمی توان این صدور را انجام داد، ما از طریق ترویج فرهنگ اهلبیت(ع) و ترویج احکام نورانی اسلام باید انقلاب را صادر کنیم و برای تحقق این هدف مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در پی این بودند که در هر کجا که امکان دارد، شعبه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دائر شود.

رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه ما در رشته های کلام، فقه، تفسیر، حدیث و تاریخ مقارن به تعلیم و آموزش دانش پژوهان می پردازیم، ابراز کرد: امروز بیش از ۶۰ کتاب تألیف و منتشر شده است؛ ما در سال جاری ۶۵ دانش پژوه داریم و ۱۳۹ نفر قبل از سال جاری و در سال جاری نیز ۱۲ نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه ویژگی این مرکز پژوهش محور بوده است  عنوان کرد: در سال جاری تألیف ۱۹ کتاب، ۵ درسنامه و ۱۳ مقاله را داشته ایم؛ ۵ کتاب به زیور طبع آراسته شده است و همچنین ۱۱ کتاب دیگر نیز در دست چاپ داریم که به زودی به زینت طبع مزین خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین  حبیبی تبار اظهار کرد: درسنامه های فقه مقارن، درسنامه فرق اهل تسنن، درسنامه فرق تشیع، درسنامه نظام روحانیت و فرق فقهی فریقین را نیز در سال جاری تألیف کرده ایم.

رئیس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) در پایان ابراز داشت: امسال به دلیل وجود کرونا نتوانستیم نشست های علمی بزرگی که همه ساله آنها را برگزار می کردیم را داشته باشیم؛ به جرأت می توان گفت هیچ مجموعه ای همانند مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نتوانسته است نشست های علمی بزرگی را در تبیین افکار سلفی ها و تکفیری ها داشته باشد؛ ما این موارد را برگزار کرده ایم و فایل آنها را پیاده ساخته ایم که در اختیار اهل علم قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *