اخبار داغ

کینه ۲۴ ساله پشت ماسک سرمربی اولسان!

یحیی در مقابل بدشانس ترین کره ای تاریخ؛ سرمربی اولسان هیوندای همان بازیکنی است که در جریان پیروزی شش گله ایران مقابل کره جنوبی، یکی از دو گل چشم بادامی ها را زد. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ورزش ۳، کمتر از چند ساعت تا دیدار تیم های پرسپولیس و اولسان هیوندای […]

اشتراک گذاری
29 آذر 1399
64 بازدید
کد مطلب : 15200

یحیی در مقابل بدشانس ترین کره ای تاریخ؛

سرمربی اولسان هیوندای همان بازیکنی است که در جریان پیروزی شش گله ایران مقابل کره جنوبی، یکی از دو گل چشم بادامی ها را زد.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ورزش ۳، کمتر از چند ساعت تا دیدار تیم های پرسپولیس و اولسان هیوندای که رقابت سرخ و آبی فوتبال آسیاست باقی مانده است. تقابل ایران و کره در عرصه ملی، به دربی فوتبال آسیا شهره بوده و حالا این دربی به مهم ترین رقابت فوتبال باشگاهی نیز کشیده شده و شاگردان یحیی گل محمدی مقابل اولسان قرار خواهند گرفت.

اگرچه اولسان هیچگاه با پرسپولیس بازی نکرده اما هواداران سرخپوش در روزهای اخیر از راه های مختلف، با این تیم آشنا شده‌اند و می‌دانند که ۸ سال پیش در آسیا قهرمان شده، دو مهاجم خطرناک خارجی در خط حمله اش دارد و همچنین از سرعت تیمی بالایی هم بهره می‌برد اما از کادرفنی اولسان و به خصوص سرمربی اش، کمتر گفته شده و این در حالی است که شاید او بیش از هر عضو دیگر این تیم برای طرفداران ایرانی فوتبال آشنا باشد!

* آقای کیم و کینه ۲۴ ساله از ایرانی ها

یازده دقیقه پس از این که جمال شریف سوری سوت شروع بازی را زد، یک حرکت از عمق دفاع تیم ملی باعث شد تا مهاجم شماره ۹ کره جنوبی در محوطه جریمه صاحب توپ شود. او بدون تعلل و سرضرب توپ را به طاق دروازه نیما نکیسا فرستاد و بعد به سمت خیل عظیم هواداران ایران در ورزشگاه النصر رفت و مشت گرده کرده اش را به نشانه قدرت نمایی نشان داد اما او نمی‌دانست که چه سرنوشتی انتظارش را می‌کشد.

آن گلزن تیم ملی کره کسی نبود جز «کیم دو هون» سرمربی کنونی تیم اولسان هیوندای. در ادامه بازی معروف جام ملت های ۱۹۹۶ شاگردان محمد مایلی کهن شش بار دروازه کره جنوبی را باز کردند تا درس خوبی به دو هون و یارانش بدهند و آن ها را از صعود به مرحله نیمه نهایی منع کنند و تا آخرین روز بازی کیم دو هون نیز او نتوانست به قهرمانی جام ملت های آسیا برسد.

کیم که می‌توانست با آن گل جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم ملی کره جنوبی استحکام بخشد، با چشمانی اشک بار زمین را ترک کرد و حتی گلزنی در سال ۲۰۰۱ مقابل ایران در جام الجی نیز این کینه را از بین نبرد و حالا در یک رقابت باشگاهی، کیم دو هون امیدوار است که این انتقام را سرانجام از ایرانی ها بگیرد.

یحیی گل محمدی و کیم دو هون؛ سرمربی پرسپولیس به دنبال تحمیل یک ناکامی جدید به این سرمربی بدشانس خواهد بود.

* پرسپولیس علیه بدشانس ترین کره ای تاریخ


کیم دو هون یکی از چهره های شاخص فوتبال کره جنوبی محسوب می‌شود. او دو سال در ویسل کوبه ژاپن بازی کرده اما دوران اوج فوتبالش در چونبوک موتورز و سپس سئونگنام بوده است. وی همچنین سابقه ۷۰ بازی ملی و ۳۰ گل با پیراهن تیم کره جنوبی را دارد. با این حال اغراق نیست اگر لقب یکی از بدشانس ترین بازیکنان تاریخ این کشور به او داده شود.

سرمربی کنونی اولسان، سال ۱۹۹۸ یگی از مسافران فرانسه به همراه تیم ملی کره جنوبی بود و امید داشت تا با گلزنی برابر هلند، مکزیک و بلژیک زمینه های یک انتقال بزرگ از ویسل کوبه به فوتبال اروپا را فراهم کند. امید او به این خاطر بود که در آن سال ها توجه ویژه ای به فوتبالیست های آسیایی بود و بازیکنانی چون خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و… هم در همان دهه ۱۹۹۰ از قاره آسیا به لیگ های معتبر ترانسفر شدند. اما در جام جهانی ۱۹۹۸ و زمانی که ستاره های ایرانی درخشش نسبی را برابر ایالات متحده آمریکا ارائه کردند، عملکرد کیم دو هون به چشم نیامد تا او پس از یک سال دوباره به کی لیگ برگردد.

علی دایی تک گل «کیم دو هون» را با چهار گل پاسخ داد تا ایران به نیمه نهایی جام ملت های ۹۶ برود. دایی یک سال بعد به بوندسلیگا رفت و سرمربی اولسان در حسرت اروپا باقی ماند.

ناکامی کیم دو هون در انتقال به فوتبال اروپا، عمر بازی اش در تیم ملی را هم کاهش داد و باعث شد تا او جام جهانی ۲۰۰۲ کره-ژاپن را از دست بدهد و مثل ملی پوشان ایرانی، این تورنمنت مهم را دور از زمین دنبال کند. کیم از قطار تیم ملی کره در جام ملت های ۲۰۰۴ هم بازماند و البته شاید خوش شانس بود که این اتفاق رخ داد تا در جریان شکست ۴-۳ تیم ملی کشورش برابر ایران، عضوی از آن تیم نباشد.

در تیم های باشگاهی اش، او آنقدر بازی فینال را واگذار کرد تا کلکسیونی از مدال های نقره را در رزومه اش داشته باشد؛ باخت در جام دانشجویی در ابتدای کار، سپس باخت در فینال آخرین دوره جام برندگان با چومبوک موتورز، شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۵ با سئونگنام و البته مدال نقره مسابقات دانشگاهی با تیم ملی کره جنوبی. او حتی در دوره مربیگری هم با نایب قهرمانی رابطه بسیار خوبی داشته و در دو سال اخیر با اولسان هیوندای به رتبه ای بهتر از دومی نرسیده است.

یک داستان باورنکردنی؛ سئونگنام در روز گلزنی کیم دو هون، ۳-۱ فینال آسیا را از الاتحاد برد اما در بازی برگشت در خانه، ۵ گل خورد تا دست این بازیکن کره ای از قهرمانی قاره دور بماند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *