اخبار داغ

کتاب حسابداری شرکت ها۲ به قلم آقای سعید شیپوریان و خانم سمیه صائب نیا

علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود و یکی از زیرشاخه‌های رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی است؛ چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را درباره واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه و ذی‌حق قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتباردهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
143 بازدید
کد مطلب : 15149

علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود و یکی از زیرشاخه‌های رشته‌های علوم اجتماعی و انسانی است؛ چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را درباره واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی‌نفع و ذی‌علاقه و ذی‌حق قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتباردهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند. طبق «بیانیه اساسی تئوری حسابداری: حسابداری عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و ثبت و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه به‌وسیله استفاده‌کنندگان آن اطلاعات». بیانیه در تشریح این تعریف آورده است بر اساس دیدگاهی جامع، «اطلاعات حسابداری» را می‌توان «اطلاعات اقتصادی» تلقی کرد. حسابداری انواع مختلفی دارد که یکی از آن حسابداری شرکت‌ها می‌باشد. در این کتاب با نظر به اینکه حسابداری دارای زیرشاخه‌های مختلف و وسیعی می‌باشد سعی شده است با تشریح بیشتر حسابداری شرکت‌ها اطلاعات شما عزیزان را در این زمینه گسترش دهیم.

هدف از نگارش کتاب حاضر ارائه تصویری اجمالی و درعین‌حال دقیق از حوزه حسابداری شرکت‌های سهامی می‌باشد که می‌تواند به مرتفع نمودن بار اضافی که امروزه در کتب درسی مربوط به این حوزه یافت می‌شود کمک شایانی نماید.

این کتاب برای دانشجویان حسابداری در چهارفصل تألیف شده است اما خواندن آن برای علاقه‌مندان به کسب سود، مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها و همچنین اساتید رشته‌های حسابداری خالی از لطف نیست و نیز برای افرادی که به حسابداری علاقه‌مند هستند، می‌تواند بسیار آموزنده باشد. فصل اول کتاب اشاره به مباحثی در رابطه با حسابداری شرکتهای سهامی می باشد. فصل دوم کتاب به تشریح سود و زیان انباشته، سود سهام و سهام خزانه با ذکر مثال های مختلف می پردازد. در فصل سوم کتاب مباحثی در رابطه با اوراق قرضه مطرح می شود؛ و فصل چهارم کتاب به تشریح شرکتهای تعاونی می پردازد.

این کتاب به همت آقای سعید شیپوریان و خانم سمیه صائب نیا تهیه گردیده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *