اخبار داغ

نمونه خاک ماه به زمین رسید

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر و آسوشیتدپرس، کپسول چینی حاوی نمونه ماه بالاخره به زمین رسید. این نخستین نمونه جمع آوری شده از سطح ماه است که پس از ۴۰ سال به زمین می رسد. کپسول کاوشگر«چانگ۵» نیمه شب گذشته در منطقه مغولستان چین فرود آمد. این کپسول چندی پیش […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
44 بازدید
کد مطلب : 15158

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر و آسوشیتدپرس، کپسول چینی حاوی نمونه ماه بالاخره به زمین رسید. این نخستین نمونه جمع آوری شده از سطح ماه است که پس از ۴۰ سال به زمین می رسد.

کپسول کاوشگر«چانگ۵» نیمه شب گذشته در منطقه مغولستان چین فرود آمد. این کپسول چندی پیش از ماژول مدارگرد جدا و وارد اتمسفر زمین شد و در نهایت با چتر نجات روی زمین فرود آمد.

کاوشگر چانگ ۵ شامل ۴ ماژول است که در این عملیات ۲مورد آنها روی ماه فرود آمدند و پس از حفاری سوراخی ۶ فوتی در سطح ماه، نمونه ای به وزن ۴.۴ پوند از سنگ و خاک سیاره جمع آوری کردند. نمونه مذکور  در یک محفظه نگهداری و اکنون همراه ماژول بازگشت به زمین منتقل شده است.

روی زمین تیم بازیافت، بالگردها و خودروهای آفرود را آماده کرده بودند تا با توجه به سیگنال های منتشر شده از ماژول، مکان آن را در شمال چین ردیابی کنند.

 شی جین پینگ رئیس جمهور چین در بیانیه این ماموریت را دستاوری مهم و گامی در جهت پیشرفت صنعت فضایی چین خواهد.

منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *