اخبار داغ

تلاش پژوهشگاه نفت برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب پژوهشی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروزه بسیاری از کشورها در تلاش‌ هستند تا زیرساخت‌های مناسب پژوهشی را برای سرمایه انسانی خود فراهم کنند و پژوهشگاه هم در این مسیر، گام‌های بلندی برداشته است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه نفت، از نقش‌آفرینان […]

اشتراک گذاری
26 آذر 1399
81 بازدید
کد مطلب : 14960

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: امروزه بسیاری از کشورها در تلاش‌ هستند تا زیرساخت‌های مناسب پژوهشی را برای سرمایه انسانی خود فراهم کنند و پژوهشگاه هم در این مسیر، گام‌های بلندی برداشته است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در پژوهشگاه نفت، از نقش‌آفرینان حوزه پژوهش و فناوری قدردانی و عنوان کرد: وظیفه خود می‌دانم که هفته پژوهش را به همه افرادی که در زنجیره فعالیت‌های پژوهشی تلاش می‌کنند تبریک بگویم، زیرا انجام فعالیت‌های پژوهشی از یک سو توسط پژوهشگران و ازسوی دیگر اهتمام به توسعه دانش و فناوری ازسوی بازیگران بسیاری در این عرصه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پژوهش کاری گروهی است، افزود: آزمایشگاه‌ها، کارشناسان، آزمایش‌گران، تحلیلگران نتایج، مشاوران علمی و پشتیبانان، همگی افراد و ملزوماتی هستند که می‌توانند سبب ارتقای فعالیت‌های پژوهشی شوند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت اظهار کرد: هم‌اکنون مهم‌ترین مزیت رقابتی کشورهای پیشرو در حوزه دانش و فناوری است، از این رو زیربنای توسعه دانش و فناوری را پژوهش تشکیل می‌دهد و همواره بسیاری از کشورها تلاش همه‌جانبه خود را به‌کار می‌برند تا زیرساخت‌های مناسب پژوهشی را برای سرمایه انسانی خود فراهم کنند.

توفیقی با تأکید بر اینکه قدردانی از پژوهشگران، فناوران و همه افرادی که در این زنجیره خدمات‌رسانی می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرند، گفت: در شرایط تحریم و در غیاب شرکت‌های بزرگ فناوری‌محور، خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت توانست با اتکا به توان محققان خود خلأهای بسیاری را پر کند و به نتایج مثبتی در حوزه دانش و فناوری دست یابد و روز به روز ظرفیت‌های انسانی خود را افزایش بخشد.

وی ادامه داد: بر اساس اهمیت این هفته مهم تصمیم بر آن شد در شرایط کنونی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی مراسم محدودی برای قدردانی از محققان این مرکز انجام دهیم، زیرا این افراد، چرخ‌های پژوهشگاه و دانش و فناوری را در کشور به حرکت درآورده‌اند و در اهمیت فعالیت‌های محققان این مجموعه می‌توان به ارسال نتیجه اقدام‌های انجام‌شده از سوی متخصصان پژوهشگاه به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: ارسال این نتایج به بالاترین مقام‌های کشور نشان از آن است که فعالیت‌های محققان این سازمان جذاب و تاثیرگذار است و همواره باید قدردان تلاش آنها بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *