اخبار داغ

اعلام فراخوان برای جذب طرح‌های مساله محور در جشنواره “ریتکس”

فراخوان دریافت طرح‌ها در جشنواره پژوهش‌های مساله محور از سوی پارک فناوری پردیس منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوزبه نقل ازایسنا جشنواره پژوهش‌های مسئله محور با عنوان “ریتکس” برای توسعه وحمایت از پژوهش‌های کاربردی و مساله محور دانشگاهیان توسط پارک فناوری پردیس طراحی شده است که به گفته رسول رجایی، کارشناس پژوهش فناوری پارک فناوری پردیس، این […]

اشتراک گذاری
26 آذر 1399
44 بازدید
کد مطلب : 14984

فراخوان دریافت طرح‌ها در جشنواره پژوهش‌های مساله محور از سوی پارک فناوری پردیس منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوزبه نقل ازایسنا جشنواره پژوهش‌های مسئله محور با عنوان “ریتکس” برای توسعه وحمایت از پژوهش‌های کاربردی و مساله محور دانشگاهیان توسط پارک فناوری پردیس طراحی شده است که به گفته رسول رجایی، کارشناس پژوهش فناوری پارک فناوری پردیس، این جشنواره در ادامه ماموریت راهبری پایان نامه‌های دانشگاهی و حمایت از پژوهش شرکت‌ها که باید هر دو در یک روند پیاده سازی شود، طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۴ فاز “هدایت گری و توانمندسازی”، “مهارت‌های عمومی”، “بوت کمپ‌های پژوهشی و پژوهش‌های دانشگاهی مساله محور” و “مهارت افزایی و تجاری سازی تخصصی و ورود به زیست بوم فناوری” و در دونوبت در سال برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: رویکرد این جشنواره حمایت از پژوهش‌های شرکت‌ها و راهبری پایان نامه‌های دانشگاهی است؛ از این رو این جشنواره بستری برای جریان سازی پژوهش‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان به شمار می‌رود.

رجایی ایجاد بستر تسهیل گری واسط پیوند نظام‌مند پژوهش‌های علمی و زیست بوم فناوری و نوآوری کشور، جریان سازی شتاب بخشی و رونق گفتمان “پژوهش‌های مساله محور” ، ایجاد بستر تسهیل گری پژوهش‌های علمی کشور در جهت مهارت افزایی و تحقق کسب و کارهای دانش بنیان، ایجاد پویایی پژوهشی در توسعه نسل‌های نوین دانشگاهی همجوار پارک‌های فناوری و توجه کلان و همه جانبه نگر به تمامی مقوله های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، فناورانه و مردمی زیست بوم نوآوری در کشور را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: توانمندسازی هسته‌های پژوهشی در شرکت‌ها، حمایت از تحقیق و توسعه شرکت‌ها، حمایت از نمونه سازی و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، امکان جذب و استقرار در مرکز رشد نخبگان وتسهیلات خدمات آزمایشگاهی از موضوعاتی است که در پلتفرم حمایت از پژوهش‌های مساله محور حمایت می‌شود. 

رجایی یادآورشد: هسته دانشجویی، هسته دانش آموزی، دانش آموختگی و بین المللی چهار بخش رقابتی مسابقات پژوهش های فناورانه در این جشنواره است.

وی ادامه داد: آثار ارسالی به مسابقات پژوهش های فناورانه باید در قالب استند آپ ایده پژوهشی و پژوهش‌های دانشگاهی باشد و بخش پژوهش‌های دانشگاهی نیز باید در قالب طرح پژوهشی، پایان نامه و رساله دکتری آثار خود را ارسال کنند.

به گفته وی از امروز فراخوان شرکت در این جشنواره از سوی دبیرخانه آن منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *