اخبار داغ

کشف ذخیره گازی قابل توجه اردن در نزدیک مرز با عراق

اردن در نزدیکی مرز عراق یک ذخیره گازی قابل توجه‌ای کشف کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از امان، هلا زواتی، وزیر انرژی اردن روز یکشنبه (۲۳ آذرماه) اعلام کرد که شرکت ملی نفت اردن که بخش عمده سهام آن متعلق به دولت است، یک ذخیره قابل توجه‌ گاز طبیعی را در میدان گازی ریشا در امتداد مرزهای […]

اشتراک گذاری
25 آذر 1399
78 بازدید
کد مطلب : 14604

اردن در نزدیکی مرز عراق یک ذخیره گازی قابل توجه‌ای کشف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از امان، هلا زواتی، وزیر انرژی اردن روز یکشنبه (۲۳ آذرماه) اعلام کرد که شرکت ملی نفت اردن که بخش عمده سهام آن متعلق به دولت است، یک ذخیره قابل توجه‌ گاز طبیعی را در میدان گازی ریشا در امتداد مرزهای شرقی این کشور با عراق کشف کرده است. 

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ذخیره گازی کشف شده در چاه جدید در مقایسه با چاه‌هایی که امسال حفاری شد، امیدوارکننده‌ است، اما پس از مشخص شدن نتایج نهایی تا پایان سال شفاف‌تر می‌شود.

مقام‌های اردنی معتقدند که میدان گازی ریشا حدود پنج درصد مصرف سالانه حدود ۳۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی این کشور برای تولید انرژی را تأمین می‌کند.

وزیر انرژی اردن گفت: این کشف بیانگر نتایج امیدوارکننده‌ای است، تلاش‌ها سبب جریان یافتن ذخایر جدید گاز شده است که می‌تواند به بهبود تولید این میدان گازی کمک می‌کند.

مقام‌های اردنی مدت‌ها امیدوار بودند که اکتشاف‌ها و حفاری در ریشا سبب کشف ذخایر گسترده گاز شود که به کاهش وابستگی به واردات نفت برای تأمین سوخت بخش برق و صنایع اردن کمک خواهد کرد.

زاواتی گفت: برنامه بلندپروازانه ۱۰ ساله‌ای که پارسال رونمایی شد، تأمین حدود نیمی از تولید برق کشور از منابع انرژی داخلی را در مقایسه با ۱۵ درصد کنونی فراهم می‌کند.

اردن که اکنون بیش از ۹۳ درصد از مجموع انرژی مورد نیاز خود را وارد می‌کند، سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دینار (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار) صرف واردات انرژی می‌کند که حدود هشت درصد از تولید ناخالص داخلی اردن است و اقتصاد این کشور را زیر فشار قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *