اخبار داغ

هزینه در عرصه پژوهش «سرمایه‌گذاری» است

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اهمیت پژوهش قابل‌انکار نیست و هزینه در امر پژوهش در حقیقت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، به مناسبت هفته پژوهش در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش، آورده […]

اشتراک گذاری
25 آذر 1399
56 بازدید
کد مطلب : 14611

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اهمیت پژوهش قابل‌انکار نیست و هزینه در امر پژوهش در حقیقت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد، به مناسبت هفته پژوهش در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش، آورده است: پژوهشگر موفق کسی است که نگاه کنجکاوانه داشته باشد و موشکافانه به پدیده‌های اطراف خودش حساس باشد، ذهن پویایی داشته باشد، ذهن پرسشگری را داشته باشد و ذهن پرسشگر او همواره در مسیر یافتن پاسخ‌های تازه برای پرسش‌های موجود خودش و جامعه باشد و برای موفقیت پژوهش‌های خودش هم از روش‌های پذیرفته‌شده استفاده کند.

پژوهش دانش‌های جدیدی را برای انسان ایجاد می‌کند در مرحله بعد پژوهش امکان کشف کاربردی شدن دانش‌های کهن را برای ما فراهم می‌کند یعنی دانش‌هایی را که از قبل داشتیم برای ما امکان کاربردش را فراهم می‌کند.

ازآن‌جهت که دانش نو برنامه‌های آموزشی نو را هم می‌خواهد و این‌ها باید در کنار هم مکمل هم باشند. پژوهش می‌تواند نشاط‌آفرین باشد برای انسان‌های محصل چیزی نشاط‌آفرین‌تر از کشف مجهولات نیست و این در پرتوی پژوهشی است که پژوهشگران انجام می‌دهند و لذا برای طلاب، دانشجویان، اساتید و حتی برای خود پژوهشگران سرمایه بسیار ارزشمندی است و می‌تواند منبع اعتبار مادی و معنوی مهمی محسوب شود، هم برای دانشگاهیان و هم برای پژوهشگران حوزوی، چرا که پژوهش تولید علم و کاربردی کردن آن است با روش جدید و با توجه به مقتضیات زمان.

از دیگر آثار پژوهش حل مسائل ذهنی و رفع تضادهای درونی، با این بیان که چون هر انسان عاقلی در درون خویش و جامعه تضادهایی را احساس می‌کند لذا پژوهش و تحقیق به حل مسئله و تضادهای فردی و اجتماعی کمک می‌کند؛ پژوهش این توانایی را به افراد می‌دهد تا با توجه به معلوماتی که دارد بهتر رابطه برقرار کرده و با حوادث و چالش‌های موجود، منفعل نشده و بتواند بهترین تصمیم و تدبیر را اخذ نماید بنابراین اهمیت پژوهش قابل‌انکار نیست و هزینه در امر پژوهش در حقیقت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *