اخبار داغ

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی تفاهم‌نامه امضا کردند

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، تفاهم‌نامه همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور ظهر امروز (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) در […]

اشتراک گذاری
25 آذر 1399
61 بازدید
کد مطلب : 14631

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، تفاهم‌نامه همکاری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور ظهر امروز (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) در محل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بین علی مبینی دهکردی، مدیرعامل این شرکت و احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور امضا شد.

هدف از اجرای این تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، تدوین راهکارهایی برای کاهش اوج مصرف انرژی در مقاطع بحرانی و چگونگی مهار و تحقق اهداف، ضوابط و قوانین و مقررات مربوط به اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان است.

تدوین برنامه مدیریت سبز با تأکید بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، تدوین رویه صلاحیت ممیزی انرژی و ارائه گواهینامه انرژی ساختمان، شناسایی و اجرای فناوری‌های نوین بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله دیگر اهداف تعیین‌شده در این تفاهم‌نامه است.

 شایان ذکر است این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تدوین راهکارهای الزام سازندگان ساختمان‌ها به اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تنظیم شده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو طرف، کارگروهی متشکل از شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی تشکیل می‌شود. در این کارگروه مواردی مانند تدوین راهکارهای الزام سازندگان ساختمان‌ها به رعایت کامل مبحث ۱۹، تدوین شیوه‌نامه نحوه بررسی اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان توسط ناظران و بازرسان عضو سازمان قبل از صدور مجوز انشعاب گاز، تربیت ممیزین انرژی و کارشناسان اندازه‌گیری و صحه‌گذاری، زمینه‌سازی به‌منظور آموزش اعضای سازمان نظام مهندسی درباره مفاهیم الگوسازی و شبیه‌سازی انرژی و همکاری در ایجاد واحدهای انرژی درباره ممیزی انرژی برای اجرایی شدن بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *