اخبار داغ

توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نویدبخش بهار توسعه‌یافتگی شرکت‌های داخلی است

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: توسعه آخرین بلوک میدان مشترک پارس جنوبی (فاز ۱۱) با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی نویدبخش بهار توسعه‌یافتگی برای تولیدکنندگان، پیمانکاران و سازندگان داخلی است. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شانا حمیدرضا مسعودی امروز (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) در آیین رسمی آغاز عملیات حفاری نخستین چاه فاز ۱۱ پارس […]

اشتراک گذاری
25 آذر 1399
50 بازدید
کد مطلب : 14602

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: توسعه آخرین بلوک میدان مشترک پارس جنوبی (فاز ۱۱) با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی نویدبخش بهار توسعه‌یافتگی برای تولیدکنندگان، پیمانکاران و سازندگان داخلی است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شانا حمیدرضا مسعودی امروز (دوشنبه، ۲۴ آذرماه) در آیین رسمی آغاز عملیات حفاری نخستین چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی از محل این فاز در آب‌های خلیج فارس اظهار کرد: خوشبختانه طلسم طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال ۹۹ با بارگیری نخستین جکت آن در ۱۲ اردیبهشت‌ماه شکست و یکم خردادماه نیز عملیات نصب آن با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد. 

وی با یادآوری اینکه ۱۷ آبان‌ماه دکل حفاری به موقعیت ۱۱B رسید و مستقر شد و پس از طی مراحل فنی و انجام آزمون‌های عملکردی مورد نیاز و تأیید گروه بازرسی فنی و حفاری شرکت پتروپارس، اکنون آماده آغاز عملیات حفاری در آخرین بلوک میدان پارس جنوبی هستیم، افزود: به این منظور در مرحله نخست با حفاری و تکمیل پنج حلقه چاه و نصب سکوی ۳۷۰۰ تنی SPD11B، تولید اولیه از این طرح به مقدار روزانه ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز محقق می‌شود.

مدیرعامل گروه پتروپارس ادامه داد: در مرحله دوم نیز با حفاری و تکمیل هفت حلقه چاه توسعه‌ای دیگر مجموع برداشت از این سکو به روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب (معادل ۲۸ میلیون مترمکعب) گاز ترش غنی افزایش می‌یابد.

مسعودی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از قراردادهای روسطحی، زیرسطحی، خرید کالا و سرویس‌های جانبی با پیمانکاران و سازندگان ایرانی امضا شده است، اظهار کرد: تاکنون سهم ایرانی این طرح ۹۷ درصد بوده است، در حقیقت هدف ما در اجرای فاز ۱۱، بهره‌مندی از ظرفیت کشور و استفاده حداکثری از توان داخل است.

وی گفت: توسعه آخرین بلوک میدان مشترک پارس جنوبی در سال جهش تولید و با تکیه بر دانش، تخصص و توان شرکت‌های ایرانی حلاوت و شیرینی توسعه آن را مضاعف کرده و نویدبخش بهار توسعه‌یافتگی برای تولیدکنندگان، پیمانکاران و سازندگان داخلی است.

مدیرعامل گروه پتروپارس گفت: این طرح ملی تاکنون سبب اشتغال‌زایی حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *