اخبار داغ

مسائل و مشکلات حوزه پوشاک در گفتگو با رئیس اتحادیه کالای کشباف تهران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آقای سید علی اصغر بهبهانی، ریاست اتحادیه کالای کشباف (تریکو) و جوراب تهران، تامین مواد اولیه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در میان صنایع مختلف که همزمان با بازگشت تحریم‌ها و در تداخل با سیاست‌های ارزی دولت، مشکلات زیادی را برای صنایع کشور از جمله صنعت […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1399
55 بازدید
کد مطلب : 14373

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از آقای سید علی اصغر بهبهانی، ریاست اتحادیه کالای کشباف (تریکو) و جوراب تهران، تامین مواد اولیه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در میان صنایع مختلف که همزمان با بازگشت تحریم‌ها و در تداخل با سیاست‌های ارزی دولت، مشکلات زیادی را برای صنایع کشور از جمله صنعت پوشاک به وجود آورده است. در سال جاری علاوه بر «تامین مواد اولیه»، مشکلاتی همچون «کاهش نقدینگی»، «تامین منابع ارزی»، «رکود در بازار» ، «قاچاق» و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی به دلیل همه گیری ویروس کرونا به عنوان اصلی‌ترین مسائل این صنعت به شمار می‌رود؛ مشکلاتی که به گفته صنعتگران حوزه پوشاک و نساجی باعث شده تا واحدهای تولیدی با نیمی از ظرفیت خود کار کنند.

ایشان افزودند ؛ اتحادیه کالای کشباف و جوراب تهران با بیش از ۴۷ سال سابقه فعالیت در صنف پوشاک که این اتحادیه مشتمل بر ۱۵ رسته صنفی از جمله ۱۲ رسته تولیدی اعم از کشبافی ، گردبافی، تریکودوزی و …. و  3 رسته توزیعی ( فروشندگی عمده کالای کشباف ، دفتر فروش و فروشنده مواد اولیه کالای های کشباف) بوده وی افزود: در صنف مزبور بالغ بر ۴۶۰۰ واحد صنفی با اشتغال مستقیم حداقل  28000 نفر و غیر مستقیم ۹۲۰۰۰ نفر جمعاً ۱۲۰۰۰۰ نفر در خدمت تولید ناخالص ملی و تهیه انواع پوشاک زمستانی و منزل ایرانیان عزیز وجود دارد که همواره علیرغم تمام مشکلات سرمایه ای، قوانینی و حتی  تحریم های اخیر، رسالت خویش را در چرخاندن گردونه تولید کشور ، لحظه ای معطل ننموده اند. اما از سویی طی دو سال اخیر و با اجرای سیاست های اقتصادی دولت محترم و نوسانات ارزی که باعث افزایش بی رویه و کمیابی برخی مواد اولیه مورد نیاز کارگاه های تولیدی این صنف گردیده است، این اتحادیه بارها و طی مکاتبات متعدد پیگیر رفع مشکلات مزبور گردیده است. اما در این راستا بعضاً سازمان هایی با اظهار کم لطفی آنچنان که قانون برعهده ایشان تکلیف نموده است، پیگیر اصلاح امور و گزارشات ارسالی نبوده اند.

آقای بهبهانی در گفتگو با پایگاه خبری تجهیز نیوز بیان داشتند که با همبستگی و هم اندیشی می توان جهت ارتقاء صنف پوشاک و برون رفت از چالش های موجود اقدام کرد.

پیشنهادات ریاست اتحادیه کالای کشباف تهران در راستای رفع موانع تولید به شرح ذیل می باشد:

قیمت گذاری و نظارت بر روند تولیدات کارخانه های داخلی

پرداخت تسهیلات با سود تک رقمی جهت راه اندازی واحد های تولیدی نیمه فعال و خاموش

ایجاد معافیت های مالیاتی برای فعالانی که با خروج از تهران و استقرار در شهرک های صنعتی اطراف تهران در جهت افزایش تولید اقدام نموده اند و همچنین ایجاد مشاغل جدید و رفع بیکاری.

وی ادامه داد، مسئولین امر با دقت و امعان نظر بیشتر به مشکلات این بخش و استفاده از نظرات کارشناسان و تولید کنندگان واقعی و مستقیم این حوزه،  مقررات را تعدیل نموده تا تولید کنندگان بتوانند با فراغت از عدم ثبات قیمت ها، مقررات و فرآیند تولید خود، بصورت متمرکز برفعالیت خویش ، تمرکز نمایند و با امنیت خاطر به گرداندن چرخ تولید کشور بپردازند.

                            

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *