اخبار داغ

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ضمن اعلام راه‌اندازی دفاتر ارتباط این شرکت با دانشگاه‌ها، از حمایت این شرکت از ۱۳۰ پروژه تحصیلات تکمیلی در سراسر کشور خبر داد.

 گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز نقل ازخبرنگار ایلنا خوزستان، شاهین کُرد امروز ۲۴ آذرماه با برپایی نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین راهبرد در اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بسترسازی جهت دستیابی به دانش فنی، فناوری‌های نوین و بومی‌سازی‌ها تجهیزات با رویکرد رفع چالش‌ها […]

اشتراک گذاری
24 آذر 1399
132 بازدید
کد مطلب : 14520

 گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز نقل ازخبرنگار ایلنا خوزستان، شاهین کُرد امروز ۲۴ آذرماه با برپایی نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین راهبرد در اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بسترسازی جهت دستیابی به دانش فنی، فناوری‌های نوین و بومی‌سازی‌ها تجهیزات با رویکرد رفع چالش‌ها در این شرکت است.

او با بیان اینکه هر پژوهش باید حداقل برای رفع یک چالش و منجر به تولید محصول شود افزود: دومین راهبرد ما در این اداره ایجاد ارتباط مؤثر درون و برون‌سازمانی باهدف ایجاد فرهنگ پژوهش خواهد بود. پایش مداوم و به‌روزرسانی فرآیندها، به‌منظور تسریع به‌موقع نیازهای پژوهشی و همچنین سرعت حل مسائل هم از سومین راهبرد این نهاد پژوهشی محسوب می‌شود.

رئیس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزود: در تلاش هستیم که با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم و در نظر داریم که در هر سازمان و شرکت بهره‌بردار، حداقل یک سِمت پژوهشی برای ایجاد ارتباط بهتر وجود داشته باشد که به همین منظور سِمت پژوهشی را در شورای پژوهش تهران مصوب کردیم.

مهم دانستن و اهمیت فرهنگ‌سازمانی در پژوهش، شرکت در همایش، جلسات و برنامه‌های برون‌سازمانی از دیگر برنامه‌های آتی ذکر شده از سوی وی بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر ارتباط صنعت نفت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه صنعت نفت اهواز و شیراز از ظرفیت این دفتر برخوردار هستند و دانشگاه صنعتی شریف هم به‌زودی به این تعداد اضافه خواهد شد و این دفاتر با اولویت طرح‌های میدان محور فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه به برشمردن پروژه‌های جاری و همچنین در دست داشتن پروژه‌هایی نظیر دانشگاه فردوسی مشهد، تهران و شیراز، یادآور شد: در سال گذشته موفق به ثبت و پایان رساندن ۱۷ پروژه شدیم و در سال جاری نیز این رقم به ۲۰ پروژه پژوهشی افزایش پیدا کرده که نشان از رشد فعالیت در این اداره دارد. پروژه‌های بزرگی همچون مته حفاری، پمپ SRP و زمینه بهینه‌سازی اسید کاری چاه‌ها ازجمله پروژه‌های دانشگاهی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۳۰ پروژه تحصیلات تکمیلی، از سراسر کشور مورد حمایت این اداره قرار گرفته است که ۲۰ درصد پروژه‌های تحقیقاتی، با مراکز درون استان است که با آغاز پروژه‌های جدید این عدد به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی در پایان، رویکرد اداره پژوهش را دادن اطلاعات صحیح و شفاف معرفی کرد و گفت: دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علم و فناوری ازجمله مخاطبان ما محسوب می‌شوند و مهم‌ترین مسئله دادن خوراک مناسب به این مراکز بوده که اگر چالش‌ها به‌صورت مدون در اختیار آن‌ها قرار گیرد کمک بزرگی به آن‌ها خواهد شد و همکاران ما در اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب، به دنبال افراد نخبه هستند و آمادگی خود را جهت ارتباط مؤثر با دانشجویان و نخبگان را اعلام می‌دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *