اخبار داغ

درگیری خشونت‌بار هواداران و مخالفان ترامپ در واشنگتن

روز شنبه حامیان و مخالفان رئیس جمهوری فعلی آمریکا تجمع‌های اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار کردند و یگان‌های پلیس در پایتخت ایالات متحده تلاش داشتند تا دو طرف را جدا کنند.  عصر شنبه درگیری خشونت‌باری میان معترضان طرفدار و مخالف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بی‌ال‌ام پلازا در واشنگتن دی.سی به وقوع پیوست. براساس […]

اشتراک گذاری
23 آذر 1399
77 بازدید
کد مطلب : 14260

روز شنبه حامیان و مخالفان رئیس جمهوری فعلی آمریکا تجمع‌های اعتراضی در واشنگتن دی.سی برگزار کردند و یگان‌های پلیس در پایتخت ایالات متحده تلاش داشتند تا دو طرف را جدا کنند.

 عصر شنبه درگیری خشونت‌باری میان معترضان طرفدار و مخالف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بی‌ال‌ام پلازا در واشنگتن دی.سی به وقوع پیوست.

براساس گزارش‌ها، معترضان بمب دودزا و اجسامی به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند. حضور پرتعداد پلیس در صحنه رویت می‌شد و افسران در میانه جمعیت خشمگین معترضان گیر افتاده بودند.

تصاویری از درگیری‌های خشونت‌بار عصر شنبه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده و نشان می‌دهد پلیس واشنگتن دی.سی برای برقراری نظم حین درگیری معترضان “آمریکا را دوباره با عظمت کنید” و معترضان ضد ترامپ تلاش می‌کند.

پیش از آن، پلیس واشنگتن دی.سی تلاش داشت تا با جداسازی تظاهرات ضد ترامپ در مقابل کاخ سفید از وقوع زد و خورد خیابانی جلوگیری کند. افسران اجرای قانون که برخی برای جابجایی سریعتر سوار بر دوچرخه بودند، به هیچکس از جمله خبرنگاران اجازه ندادند که وارد این محوطه شوند.

هواداران ترامپ که دومین اعتراضات خودشان را از زمان انتخابات سوم نوامبر برگزار می‌کردند، شعار “دزدی را متوقف کنید” سر داده و “چهار سال دیگر” برای دونالد ترامپ می‌خواستند و تاکید داشتند که پیروزی او به دست دموکرات‌ها از طریق تقلب و تخلف گسترده “دزدیده” شده است.

دونالد ترامپ شنبه در واکنش به این اعتراضات در پیامی توییتری نوشت: «وای! هزاران تن به خیابان‌های واشنگتن دی.سی آمدند تا برای توقف دزدی تلاش کنند. درباره این اطلاعی نداشتم اما آنها را نگاه خواهم کرد!» او اندکی پیش از آن هم در پیام دیگری نوشت: «ما نبرد را تازه آغاز کرده‌ایم!»

این اعتراضات یک روز پس از آن برگزار شد که دیوان عالی آمریکا شکایت انتخاباتی تگزاس برای تغییر پیروزی جو بایدن در چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را رد کرد. این شکایت مورد حمایت دونالد ترامپ قرار گرفته بود که بیش از یک ماه است نتایج انتخابات را در چندین ایالت سرنوشت‌ساز به چالش می‌کشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *