اخبار داغ

گزارشی از هفت ماه دخل و خرج خانه سینما

سازمان سینمایی گزارش عملکرد توافق‌نامه با خانه سینما را در ۷ ماهه ابتدایی امسال با کمک دو میلیارد و ۴۷ میلیون تومان منتشر کرد. به گزارش ایسنا در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، این بار سازمان سینمایی جزئیاتی از عملکرد توافقنامه خانه سینما […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
32 بازدید
کد مطلب : 14216

سازمان سینمایی گزارش عملکرد توافق‌نامه با خانه سینما را در ۷ ماهه ابتدایی امسال با کمک دو میلیارد و ۴۷ میلیون تومان منتشر کرد.

به گزارش ایسنا در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، این بار سازمان سینمایی جزئیاتی از عملکرد توافقنامه خانه سینما را در هفت ماه سال ۹۹ منتشر کرده است.

در این گزارش اطلاعاتی از میزان کمک برای حمایت از دوره‌های ارتقای دانش مهارتی ویژه فعالان حرفه‌ای سینما، امور رفاهی، بیمه‌ای، درمانی و معیشتی اعضای خانه سینما، گردهمایی‌ها و جشن سالانه سازمان سینمایی، برگزاری نشست‌های تخصصی صنوف و هزینه های پشتیبانی ذکر شده است.

در بخش کمک به امور رفاهی، بیمه‌ای، درمانی و معیشتی اعضای خانه سینما کمک یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومانی به ۹ هزار نفر درج شده که به ۱۴۶۰ هنرمند مبلغ حدود ۹۴۴ میلیون تومان کمک بلا عوض شده است. برای مراسم تشییع و تدفین ۱۰ هنرمند حدود ۳۰ میلیون تومان کمک شده و مبلغ ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای کمک به امور درمانی ۲۸ هنرمند صرف شده است. 

طبق این گزارش بابت هزینه‌های دبیرخانه جشن خانه سینما (که به دلیل شیوع کرونا به شکل هر سال برگزار نشدند)، ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرج شده و ۳۲ میلیون تومان هم از صنوف مدیران تدارکات، مدیران تولید، کانون کارگردانان و انجمن بازیگران حمایت مالی شده است.

در بخش دیگری از این گزارش عملکرد به کمک به برگزاری نشست‌های تخصصی صنوف سینمایی و خدمات صنفی ارائه شده است. برای مثال در خانه سینما ۲۱۰ پرونده برای هیات داوری تشکیل و در مجموع ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده است. حدود ۷۴ میلیون تومان هم برای برگزاری ۳۹ جلسه هیات مدیره صرف شده که مهمترین بخش فعالیت آن‌ها طبق توضیحات گزارش، مربوط به اصلاح اساسنامه، تغییر ساختار خانه سینما، ثبت صنوف در وزارت کار و اخذ شناسه ملی برای صنوف بوده است.

شورای صنفی نمایش هم از جمله مواردی است که در این گزارش عملکرد به آن  اشاره شده و مبلغ پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به آن کمک شده است. البته شورای صنفی نمایش تقریباً در ابتدای امسال دچار حاشیه‌هایی شد و برخلاف گذشته که باید در خانه سینما تشکیل جلسه می‌داد، اعضای جدیدش در سازمان سینمایی جمع شدند و بعد هم جلسه  هفتگی خود را به تناوب به یکی از اصناف مربوط منتقل کردند.

استاد مالیاتی خانه سینما از دیگر موارد اشاره شده در این گزارش است که بابت مشاوره و پیگیری وضعیت مالیاتی اعضا، حدود ۲۴ میلیون تومان کمک گرفته شده است. همچنین برای هزینه‌های ساختمان‌های در اختیار صنوف برای برگزاری جلسه در این هفت ماه ۶۰ میلیون تومان خرج شده است.

تهیه مستند شفاهی تاریخ سینمای ایران، تهیه مستند خانه دوست اینجاست (به کارگردانی زنده یاد سیامک شایقی) از دیگر مواردی است که در این گزارش عملکرد به آن‌ها اشاره شده است.

جزئیات کامل این گزارش در لینک دیده می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *