اخبار داغ

رشد کشور و موفقیت در عرصه بین الملل در گرو پژوهش های قوی است.

اگر پژوهش ها براساس نیاز و تقاضا محور باشد، رشد کشور و نظام دو چندان خواهد بود و این در حالی است که این دو اصل مهم نیاز محور و تقاضا محور در بعضی از پژوهش ها رعایت نمی شود. به پزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پیش از […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
75 بازدید
کد مطلب : 14138

اگر پژوهش ها براساس نیاز و تقاضا محور باشد، رشد کشور و نظام دو چندان خواهد بود و این در حالی است که این دو اصل مهم نیاز محور و تقاضا محور در بعضی از پژوهش ها رعایت نمی شود.

به پزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و دستاوردهای پژوهشی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به مناسبت هفته پژوهش در این مجمع در قم برگزار شد، گفت: نظام برای حفظ و کیان خود شهدای ارزشمندی را در مسائل مختلف علمی، پژوهشی، امنیتی، بین المللی و…  تقدیم کرده و از سویی نگاه فقهی ما در بحث هسته ای، ممنوعیت است،‌ این در حالی است که سایر کشورها نه تنها دارنده سلاح هسته ای هستند، بلکه سازمان بین المللی هم نیست که  جلوی آنها را بگیرد.

وی با بیان این که اما متاسفانه در ایران جلوی دانش هسته ای را می گیرند افزود: در کنار این قضیه شهدایی هم برای حفظ حریم الهی و دینی تلاش های زیادی کرده اند و در این رابطه کارهای فاخری صورت گرفته است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  به ارتحال آیت الله یزدی  به عنوان مرزبان دین اشاره کرد  و گفت: آیت الله یزدی برای حفظ نظام و انقلاب تلاش می کرد و امروز حوزه عزادار فقدان این عالم ربانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در ادامه به هفته پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: پژوهش دارای ضرورت هایی است چرا که محور حرکت های بالنده و تحول خیز است، اگر پژوهش ها براساس نیاز و تقاضا محور باشد، رشد کشور و نظام دو چندان خواهد بود و این در حالی است که این دو اصل مهم عینی  نیاز محوری و تقاضا محوری در بعضی از پژوهش ها رعایت نمی شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که برای اثرگذاری پژوهش ها، باید پژوهش های گروه محور با توجه به توسعه و تعمیق حوزها باشد و در عین حال باید بدانیم که پژوهش در بخش آموزش نیز می تواند محور قرار گیرد، اظهار داشت: اگر برای نهادینه سازی در هر بخشی، پژوهش همان بخش مورد توجه نباشد و آموزش ها لازم صورت نگیرد، آن پژوهش صورت گرفته هم ابتر خواهد ماند.

وی بیان داشت: در واقع در هر بخش مهارت اندوزی، نیازمند به پژوهش در همان رابطه هستیم، چرا که این روزها شاهد شبهات مختلف در مسائل مختلف مانند دین و قرآن می باشیم و برای پاسخ به این شبهات، باید پژوهش های لازم در همان موضوعات صورت گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: با توجه به این که حوزه متولی تبیین دین و متکفل دین و متولی پاسخ گویی به شبهات متعدد است، انتظار از آن دو چندان است و در همین رابطه از جمله رسالت های مهم مجمع جهانی پاسخ گویی به شبهات است و این سیاست هم از ابتدا مورد توجه بوده و این مجمع، کارهای فاخری هم انجام داده است.

وی بیان داشت: اما پژوهش این روزها در موارد مختلف می تواند اتفاق بیفتد از جمله فرمت و دیجیتال که به زبان های مختلف بارگذاری شده و الان هم بحث دانش نامه مجازی که برای اثرگذاری در عرصه بین المللی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته، چرا که برای اثرگذاری در عرصه بین الملل باید نگاه قوی تری به فضای مجازی داشته باشیم تا بتوان گفتمان اهل بیت (ع) را که گفتمان عقلانیت و عدالت و معنویت است را بیش از گذشته برای جهانیان تبیین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی گفت: برای همین، پژوهش ها باید در تراز بین المللی باشد و برای پژوهش بهتر هم باید عرصه بین الملل مورد رصد دقیق قرار گیرد تا همه عرصه ها پژوهش شوند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: از دیگر کارهای که مجمع نباید از آن غافل باشد، استفاده از نخبگان حوزه و تعامل و مشورت با این افراد برای پیشبرد اهداف و برنامه ها است.

وی بیان داشت: برای اثرگذاری و رفتن و سیر به سمت تحول تربیتی و بین المللی، نباید به وضعیت موجود راضی بوده و به این تلاش ها بسنده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *