اخبار داغ

برگزاری وبینار علمی با دانشگاه های ایتالیا

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از برگزاری یک وبینار علمی با دانشگاه های ایتالیایی خبر داد و گفت: در این جلسه سفرای ایتالیا و ایران حضور خواهند داشت. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،عبدالساده نیسی اظهار کرد: وبینار تعاملات علمی ایران و ایتالیا با تاکید […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
94 بازدید
کد مطلب : 14135

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از برگزاری یک وبینار علمی با دانشگاه های ایتالیایی خبر داد و گفت: در این جلسه سفرای ایتالیا و ایران حضور خواهند داشت.


به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،عبدالساده نیسی اظهار کرد: وبینار تعاملات علمی ایران و ایتالیا با تاکید بر ارتقای علم و فناوری بین دانشگاه ها پارک و پژوهشگاه های ایران و ایتالیا، روز پنج شنبه ۲۷ آذر ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار می شود.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: سازماندهی این وبینار توسط کارگروه همکاری های علمی ایران و ایتالیا در وزارت علوم و مرکز رشد دانشگاه ناپ ایتالیا انجام می شود؛دانشگاه ناپل ایتالیا یکی از معتبرترین و مدرن‌ترین دانشگاه‌های دولتی این کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به این مطلب که در این وبینار (سفیر ایتالیا در ایران giuseppe perrone) و دکتر بیات سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم حضور خواهند داشت و به سخنرانی می پردازد، خاطرنشان کرد: سفارت ایتالیا طرفدار و حامی برنامه های علمی بین دانشگاه ها، پارک ها و پژوهشگاه های ایران و ایتالیا است.

این مقام مسول وزارت علوم به محورهای مورد بحث در این وبینار اشاره کرد و افزود: در این جلسه ارتقا سطح همکاری های علمی و فناوری بین دانشگاه ها، پارک ها و پژوهشگاه های ایران و ایتالیا، معرفی دستاوردهای پژوهش و فناوری ایرانی برای طرف ایتالیاتی و بالعکس، دیپلماسی علمی برای گسترش تعاملات پژوهش، فناوری و نوآوری دو کشور، اکوسیستم علم و فناوری با تمرکز بر پتانسیل های همکاری های ایران و ایتالیا و اقتصاد دیجیتال و سیاست ایتالیا در این خصوص بررسی خواهد شد.

نیسی در ادامه بیان کرد: همچنین در این جلسه بنده و دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و چندین سخنران دیگر از ایران و افرادی از دانشگاه ساپینزا و دانشگاه ناپل ایتالیا، شرکت اپل و مرکز رشد و فناوری به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. این برنامه در اکثر دانشگاه ها و پژوهشگاهها و شرکت های ایتالیایی اطلاع رسانی شده و علاقه مندان می توانند در این برنامه حضور پیدا کنند.

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از برگزاری یک تور مجازی برای معرفی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری ایران بخبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این جلسه نیز نحوه انتقال علم و فناوری، دانشجو، استاد و همچنین پروژه های مشترک به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد؛ البته در این خصوص تفاهم نامه هایی بین دو کشور وجود دارد اما در راستای تقویت آن ها رایزنی صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *