اخبار داغ

بارج بزرگ اقامتی و تعمیراتی در پارس جنوبی مستقر می‌شود

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای نخستین بار در پارس جنوبی، یک بارج بزرگ اقامتی و تعمیراتی به‌منظور پشتیبانی از تولید ایمن گاز در سکوهای ناحیه ۲ میدان گازی پارس جنوبی مستقر می‌شود. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی با تأکید […]

اشتراک گذاری
22 آذر 1399
51 بازدید
کد مطلب : 14185

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای نخستین بار در پارس جنوبی، یک بارج بزرگ اقامتی و تعمیراتی به‌منظور پشتیبانی از تولید ایمن گاز در سکوهای ناحیه ۲ میدان گازی پارس جنوبی مستقر می‌شود.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی با تأکید بر ضرورت افزایش ایمنی تولید در پارس جنوبی، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های مهم در این زمینه، کاهش افراد مستقر روی سکوهای پارس جنوبی است که خوشبختانه در هماهنگی با برنامه‌های ابلاغی مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی نفت، طرح استقرار یک بارج اقامتی و تعمیراتی، نهایی و با توجه به دریافت مجوزهای لازم، فعالیت‌های اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

به گفته وی، این بارج لنگری که برای پشتیبانی از امور تعمیراتی و خدماتی ۲۲ سکوی ناحیه ۲ پارس جنوبی به‌کار گرفته شده، پس از انجام مراحل آماده‌سازی، تا نیمه بهمن‌ماه در موقعیت ناحیه ۲ پارس جنوبی مستقر می‌شود.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس به نوسازی و آماده‌سازی بخش‌های اقامتی و تعمیراتی این بارج اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با فعالیت‌های پیمانکار، مدیریت تولید و عملیات، زیرساخت‌های لازم را برای ورود تجهیزات تعمیراتی و مخابراتی تأمین کرده و کار آماده‌سازی آن، هم‌اکنون در حال انجام است.

عبادی کیفیت این بارج را که در اختیار یک شرکت داخلی است، مطلوب و منحصربه‌فرد ارزیابی کرد و گفت: با استقرار این بارج ۳۰۰۰ تنی در پاس جنوبی، دستورعمل‌های ایمنی ابلاغی از سوی مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت محقق خواهد شد و کارکنان به‌ جای اسکان در سکوهای گازی، روی بارج اقامتی مستقر و بر اساس دستور کارهای تعمیراتی، به سکو اعزام می‌شوند و پس از خاتمه کار، به بارج باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه استقرار بارج اقامتی و تعمیراتی برای نخستین بار در پارس جنوبی و در ناحیه ۲ میدان اجرا می‌شود، تصریح کرد: با استقرار این بارج و آغاز فعالیت‌ها، نتایج و برآیند کار را رصد می‌کنیم و در صورت موفقیت این طرح، برنامه به‌کارگیری بارج دیگر در ناحیه یک نیز اجرا خواهد شد.

اجرای پروژه تعمیر و نگهداری سکوهای گازی ناحیه ۲

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه تعمیر و نگهداری سکوهای دریایی ناحیه ۲ پارس جنوبی خبر داد و اظهار کرد: شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به‌عنوان یکی از پیمانکاران فعال در حوزه فراساحل که سابقه ساخت و راه‌اندازی چند سکوی گازی پارس جنوبی را در کارنامه خود دارد، در مناقصه یادشده انتخاب شد و کار خود را به‌زودی در این بخش از میدان آغاز می‌کند.

عبادی افزود: با توجه به برنامه تعیین‌شده، فعالیت‌های تعمیراتی این شرکت در بخش خشکی با ساخت یک کارگاه تعمیراتی ویژه پشتیبانی از سکوهای ناحیه ۲ و در بخش فراساحل روی بارج اقامتی و تعمیراتی ادامه یابد.

وی به برنامه‌ریزی این شرکت به‌منظور ساخت و نصب سکوهای اقامتی در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: این برنامه هم‌اکنون ازسوی مدیریت مهندسی و ساختمان و به‌تازگی با مشارکت مدیریت تولید و عملیات در حال پیگیری است و پس از طی مراحل قانونی، دریافت مجوزهای لازم و انتخاب پیمانکار، فعالیت‌های اجرایی آغاز می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *